Premi Forest R. McFarland

Antonio García, investigador de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la UPV, guardonat per la Societat d'Enginyers d'Automoció

[ 16/01/2018 ]

Antonio García, investigador de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut guardonat per la Societat d'Enginyers d'Automoció (SAE n'és la sigla en anglès), l'associació més important del sector a nivell internacional, amb el premi Forest R. McFarland, per les seues aportacions científiques i tècniques a l'àmbit, així com al desenvolupament de la mateixa societat.

Es tracta del primer investigador espanyol que rep aquest prestigiós guardó. Creat el 1979, el Forest R. McFarland reconeix, de manera especial, les "excel·lents contribucions" del professor García en la planificació, el desenvolupament i la disseminació d'informació tècnica en conferències, congressos i programes formatius impulsats per la SAE.

Reducció de contaminants

La línia de recerca de García a l'Institut CMT-Motors Tèrmics se centra en el desenvolupament de noves estratègies de combustió a baixa temperatura. En particular, treballa en estratègies de combustió premesclades d'alta eficiència que utilitzen dos combustibles amb diferents característiques d'autoencesa en motors d'encesa per compressió.

"D'aquesta forma", assenyala l'investigador de la UPV, "la generació d'emissions es veu dràsticament reduïda a l'interior de la cambra de combustió, mantenint l'eficiència, en disminuir les necessitats de posttractament dels motors dièsel actuals".

Més de 50 articles científics i 20 contractes de recerca amb les principals companyies d'automoció

En els últims anys, García ha participat en més de 20 contractes de recerca amb algunes de les principals companyies del sector de l'automoció, com Volvo Trucks, GM o Renault, i ha publicat més de 50 articles científics.

A més, ha sigut professor visitant en la divisió de Motors de Combustió a la Universitat de Lund (Suècia), així com investigador visitant a l'RWTH Aachen University (Alemanya), on ha desenvolupat treballs rellevants sobre la implementació de sistemes avançats de combustió en motors de combustió interna.

El lliurament del premi Forest R. McFarland tindrà lloc en el marc del SAE World Congress Experience, que se celebrarà el pròxim mes d'abril a Detroit (Estats Units).

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local