GreenMetric

El prestigiós índex internacional de sostenibilitat ambiental qualifica la UPV com la millor universitat d'Espanya en gestió de residus

[ 22/12/2017 ]

L'índex GreenMetric, que valora les polítiques de sostenibilitat ambiental dels centres d'ensenyament superior a nivell internacional, ha qualificat la Universitat Politècnica de València (UPV) com la millor universitat d'Espanya en gestió de residus.

El reconeixement, que avala una vegada més les polítiques de sostenibilitat i compromís amb el medi ambient de la UPV, suposa un nou impuls per a una universitat que no solament es preocupa per la cerca de l'excel·lència formativa, sinó que a més ho fa promovent valors i condicions fonamentals per al present i el futur de la humanitat.

La 104a del món i la millor de les espanyoles en un entorn urbà, pel que fa a la classificació global

Elaborat per la Universitat d'Indonèsia (UI), GreenMetric estableix la seua classificació general a partir de sis categories individuals: eficiència energètica i lluita contra el canvi climàtic, gestió de residus, recursos hídrics, infraestructura, foment del transport no contaminant i educació ambiental.

En l'edició d'enguany, en la qual s'han valorat un total de 619 universitats del món, la UPV ha sigut classificada en la posició 104, posició que millora 14 llocs pel que fa a la passada edició (en la qual, a més, es van valorar més de 100 centres d'ensenyament superior menys: 516).

Així mateix, a nivell nacional, la UPV ha sigut qualificada com la universitat espanyola més sostenible situada en un entorn urbà.

Entre les 100 primeres del món també en eficiència energètica i lluita contra el canvi climàtic

Per temes específics, la UPV és la 35a del món en gestió de residus, a més de líder nacional. No és l'únic aspecte en el qual destaca la institució dirigida per Francisco Mora, que es troba també entre les 100 primeres del món en eficiència energètica i lluita contra el canvi climàtic (94a), malgrat haver descendit diversos llocs pel que fa a l'edició anterior (64a).

El motiu és la penalització que rep la UPV per no disposar d'una major presència d'energies renovables, per més que la reducció del consum siga molt elevada i les actuacions realitzades quant a eficiència energètica, destacades.

Les pitjors ràtios de la UPV són les dels apartats d'infraestructures (392a), llastrades, entre altres coses, per la manca de boscos, i les de recursos hídrics (319a), penalitzades per la no-aplicació de tècniques de reutilització de l'aigua.

El major descens es produeix, no obstant això, en mobilitat, on en un any la UPV ha perdut 159 posicions, malgrat que es manté entre les 200 primeres del món. Finalment, en educació ambiental, la institució ha sigut classificada en la posició 103 a nivell internacional.

Líder autonòmica

En tot cas, amb una valoració total de 5.640 punts, la UPV recupera el lideratge autonòmic i es confirma com la millor universitat de la Comunitat Valenciana en polítiques de sostenibilitat ambiental.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local