V-Heart SN

La UPV impulsa la creació de la Xarxa Espanyola de Recerca en Modelització Computacional Cardíaca

[ 18/12/2017 ]

Nou universitats i centres de recerca han engegat la Xarxa Espanyola de Recerca en Modelització Computacional Cardíaca. Sota l'acrònim V-Heart SN, aquesta xarxa pretén facilitar la utilització de cors virtuals -models computacionals- en la pràctica clínica diària, la qual cosa permetrà el disseny de teràpies personalitzades més eficaces i segures.

V-Heart SN ha sigut impulsada per la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat de Navarra (UNAV), la Universitat de València (UV), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), el Basque Center for Applied Mathematics, el Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) -centre consorciat per la UPC i la Generalitat de Catalunya-, la Universitat Pompeu Fabra (UPF), el Barcelona Supercomputing Center i la Universitat de Saragossa (UZ). A més, la xarxa compta amb la col·laboració dels principals hospitals i empreses de referència nacional.

Unió d'experts

La xarxa aglutina a investigadors experts a simular el funcionament del cor des de diferents punts de vista (electrofisiològic o biomecànic), juntament amb experts de referència en mètodes numèrics i computació d'altes prestacions.

Segons els impulsors d'aquesta xarxa, primera dels seues característiques a Espanya, "V-Heart SN és la primera xarxa del país en aquest camp. El nostre objectiu és millorar els models computacionals en l'àmbit cardíac i que aquesta recerca revertisca finalment en una millora de la pràctica clínica. Per a açò, treballem en el desenvolupament d'un cor virtual que s'adapte als característiques de cada pacient i puga ser utilitzat tant pels professionals mèdics com per els empreses de tecnologia mèdica".

El desenvolupament d'aquest model computacional de cor ajudarà a entendre millor els mecanismes que generen i mantenen els arítmies cardíaques; i permetrà optimitzar l'aplicació de teràpies (resincronització cardíaca, desfibril·lació, marcapasos, etc.), així com predir l'eficiència dels fàrmacs i la seua cardiotoxicitat.

Eines adaptades a l'usuari final

"Contribuirem a la utilització de la modelització computacional en la clínica diària mitjançant el desenvolupament d'eines adaptades a l'usuari final, el professional de la medicina", afigen els investigadors de V-Heart SN.

La xarxa treballarà en la cerca de noves solucions computacionals als reptes de la recerca clínica en l'àrea cardiovascular, així com per a situar-es com a punt de referència nacional i internacional en la modelització cardíaca, enfortint la posició de la ciència espanyola en aquest camp.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera