Pablo Marín

Un estudiant de doctorat UPV, triplement guardonat pel seu TFM: Beca UEECA, Premi 2K17 y Premi FEDNA

[ 14/12/2017 ]

Pablo Marín García, estudiant de doctorat de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha rebut tres premis amb motiu del seu Treball Final de Màster (TFM), titulat "El nitrogen ureic plasmàtic com a indicador de desequilibri en aminoàcids en els pinsos de conills".

Marín, reconegut a més amb un dels Premis als Millors Expedients atorgats per la UPV, va obtenir ja d'inici una beca UEECA de 1.000 euros per a assistir el passat estiu a la reunió anual de la Federació Europea de Ciències Animals (EAAP, per la seua sigla en anglès), que va tenir lloc a Tallin (Estònia).

FEDNA i 2k17 UPV

A ells cal sumar els premis FEDNA i 2k17. El primer de tots dos, destinat a joves investigadors, ho atorga la Fundació Espanyola per al Desenvolupament de la Nutrició Animal, i està dotat amb 1.000 euros.

Per la seua banda, el 2k17 UPV reconeix les tres millors idees innovadores de negoci originades o basades en un TFM de qualsevol titulació de la UPV, i inclou un premi econòmic de 700 €.

Conèixer l'aprofitament proteic dels pinsos

En paraules del propi guardonat, "el TFM es va plantejar, des de la Unitat d'alimentació animal de l'Institut de Ciència i Tecnologia Animal (ICTA-UPV), amb l'objectiu de desenvolupar un mètode que permetera conèixer el grau d'aprofitament dels pinsos".

"Després d'observar a nivell bibliogràfic que el nitrogen ureico plasmàtic podria servir-nos", prossegueix Pablo Marín, "desenvoluparem dues metodologies diferents, en funció d'hores i sistemes d'alimentació, per a observar baix quines condicions era més potent. Una vegada detectades les diferències, crearem un mètode efectiu que permet millorar la rendibilitat productiva, reduir la mortalitat i minimitzar la contaminació de les explotacions".

Aquesta tècnica ha sigut desenvolupada en el marc d'un projecte del Ministeri d'Economia i Competència, amb el títol "Millora genètica del conill de carn: Resposta a la selecció i el seu efecte sobre la reproducció, l'eficiència alimentosa i la salut, emprant una població crioconservada com a control", i la coordinació de Juan José Pascual Amorós. La investigació es troba inclosa tant en el TFM com a la tesi doctoral de Pablo Marín.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras