Gestió de paviments

Els titulats UPV José Ramón Serra i Borja Guaita obtenen el 2n Premi Sandalio Miguel i María Aparicio

[ 12/12/2017 ]

José Ramón Serra i Borja Guaita, titulats tots dos per la Universitat Politècnica de València (UPV), han obtingut el segon premi Sandalio Miguel i María Aparicio, que atorga anualment la Fundació Domus. El guardó, dotat amb 3.000 euros, reconeix la qualitat de l'estudi presentat sobre la gestió de paviments en la ciutat de València. La cerimònia de lliurament ha tingut lloc en saló d'actes del Museu de Belles Arts de València.

Serra i Guaita van realitzar aquest treball final del Màster Universitari en Enginyeria de Camins, Canals i Ports l'any 2016. A l'hora de triar una temàtica, van optar per la conservació de les infraestructures vials. "El transport terrestre suposa un dels majors béns del món modern. Quan les xarxes dels països ja estan desenvolupades i estabilitzades, disminueix la necessitat d'invertir en nous projectes i arriba el moment de pensar en la conservació per a obtenir el major benefici possible de cada unitat monetària empleada en açò", afirmen els autors.

Un sistema de manteniment de paviment específic per a València

"Va ser en la dècada dels 70 quan els EUA, Canadà i Austràlia comencen a interessar-se pel tema i desenvolupen diversos Sistemes de Gestió de Paviments (SGP), especialment dissenyats per als ferms interurbans. Es comença, llavors, a definir per primera vegada els models de deterioració associats", expliquen Serra i Guaita.

"El nostre estudi, en canvi, se centra en el sistema específic per a la ciutat de València. Hem tingut en compte les recomanacions dels tècnics municipals i els requeriments de baixos costos en implantació i manteniment. El resultat és intuïtiu i senzill d'implantar, un mètode que no suposa un canvi en les estructures organitzatives de la institució", exposa José Ramón Serra.

"En concret", comenta Borja Guaita, "hem obtingut un indicador basat en l'observació directa que permet a l'operari, sense tenir una formació específica, realitzar la classificació d'un sòl. Fins i tot hem arribat a quantificar la millora que la implantació d'un sistema d'aquestes característiques podria suposar sobre la xarxa de la ciutat".

José Ramón Serra i Borja Guaita van acabar en 2016 el Màster Universitari en Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la UPV. En l'actualitat, Serra compagina el seu treball com a enginyer de transports en CPS amb la realització de la tesi doctoral en el mateix tema (la gestió del manteniment de ferms urbans). Per la seua banda, Guaita està estudiant el Màster Universitari en Institucions i Mercats Financers a Madrid.

Primer premi per a l'Associació Valenciana de Caritat

El primer premi va correspondre a l'Associació Valenciana de Caritat, pel seu treball de recerca-acció titulat "Alberg per a persones sense llar convalescents". Aquest estudi analitza la problemàtica i executa el projecte basant-se en les necessitats que van sorgint.

Els Premis Sandalio Miguel - María Aparicio vénen convocant-se des de març de l'any 2000, amb l'objecte de promoure cada any la recerca sobre manques i necessitats de la ciutat de València. Van ser creats pel matrimoni format pel metge valencià Sandalio Miguel i per la cofundadora del Col·legi Domus, María Aparicio. Al llarg de les seues convocatòries, han aconseguit l'atenció del món universitari, que ha aportat interessants treballs.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny