L'FSAE Michigan

L'FSUPV es convertirà, al maig del 2018, en el primer equip espanyol a disputar la competició per excel·lència de Formula Student

[ 16/11/2017 ]

L'FSUPV Team, l'escuderia de la Universitat Politècnica de València (UPV), es convertirà, el pròxim mes de maig, en el primer equip espanyol de la història a participar en L'FSAE Michigan, la competició més prestigiosa i antiga de Formula Student, certamen dirigit a estudiants de tot el món que promou l'excel·lència en l'enginyeria a través del disseny, la construcció i el desenvolupament en competició d'un monoplaça propi.

Ho farà amb el seu prototip FSUPV 04, el més llorejat de la seua història, que competirà a més de 6.700 quilòmetres de distància de València, on part de l'equip treballa ja en el disseny i la construcció de l'FSUPV 05.

Primer equip de combustió espanyol que aconsegueix una victòria general

En una temporada inoblidable, l'FSUPV ha aconseguit la primera victòria per a un equip de combustió espanyol en la classificació general d'una competició, a més de sorprendre en la potent Formula Student Germany, on es donen cita els equips més prestigiosos del món, i en la qual el grup conformat per estudiants de la UPV va aconseguir el segon lloc en la prova d'acceleració.

Equipat amb un motor Honda CBR 600-RR, un xassís amb predomini de fibra de carboni, una capacitat d'acceleració de 0 a 100 km/h en 3,8 segons i un pes inferior als 215 kg, l'FSUPV 04 va finalitzar en vuitè lloc, posteriorment, en Formula Student Spain, que reuneix els 15 equips amb major nivell del món.

Cotxe ideal per al circuit nord-americà

José Luis Colomer, membre de l'FSUPV Team, ha reconegut que l'equip viatja "confiat, però sabent que ha de treballar dur per a demostrar que som un dels millors del món". En qualsevol cas, "l'FSUPV 04 és el cotxe ideal per al circuit de l'FSAE Michigan, que és molt més ràpid que els seus homòlegs europeus, la qual cosa beneficia el nostre prototip".

"De fet", afig Colomer, "potser el circuit més semblant al d'FSAE Michigan a aquest costat de la bassa gran és el del Formula Student Netherlands, on l'FSUPV 04 va quedar campió de totes les proves dinàmiques, i va traure un avantatge de dos minuts sobre el segon classificat en la prova d'endurance (prova de resistència de 22 km), alçant així l'FSUPV Team al primer lloc de la classificació general de la competició".

Una competició nascuda el 1981

L'FSAE Michigan té l'origen al gener del 1980, moment en què Ron Matthews, aleshores professor assistent a la Universitat de Texas, va decidir realitzar una competició mini-indy, germen del que un any més tard seria, amb un nou nom i noves regles, Formula SAE (sigla en anglès de la Societat d'Enginyers d'Automoció, sorgida el 1905).

El 1981, quatre universitats van participar en aquella edició pionera: el Stevens Institute (NJ), la Universitat de Tulsa (OK), la Universitat de Cincinnati (OH) i Universitat de Texas-Austin. El passat mes de maig van ser més de 100 les institucions participants. Del 9 al 12 de maig del 2018, tornaran a superar el centenar, i l'FSUPV serà una d'aquestes.

Integrat en el Programa Generació Espontània UPV

L'equip FSUPV es troba integrat en el Programa Generació Espontània UPV, plataforma creada amb el propòsit de promoure el talent i la iniciativa dels estudiants, i que els serveix de recolzament en el desenvolupament d'activitats fora de l'aula. Actualment, compta amb més de 40 grups associats.

Gràcies a ella, els estudiants de la UPV han aconseguit participar en esdeveniments nacionals i internacionals, obtenint una molt bona posició en molts casos, i fomentant, al mateix temps, un desenvolupament personal i professional més enllà de les classes.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla