- -
UPV
 

Udacity-Didi

Udacity-Didi

Andrés Torrubia, enginyer de Telecomunicacions UPV, triomfa en el prestigiós desafiament sobre conducció autònoma de Silicon Valley

[ 07/11/2017 ]

Andrés Torrubia, enginyer de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de València (UPV), s'ha imposat a més de 4.000 tècnics arribats de moltes parts diferents del planeta en el desafiament Udacity-Didi, el "més gran i complex de la història de Silicon Valley per a desenvolupar innovació en la conducció autònoma", com el propi Torrubia, que ha finalitzat entre els cinc guanyadors, ha afirmat.

Dividit en dues fases, el repte consistia a 'alimentar' en temps real al vehicle (dotat amb sensors làser i càmeres) d'informació vital sobre els obstacles que havia de sortejar en el seu entorn (altres cotxes, vianants, etc.) perquè aquest processara les dades i fóra capaç de regular la seua adreça i velocitat de manera adequada i autònoma, sense xocar ni detenir-se.

"A voltes, en el món de les noves tecnologies, no ser un expert en un determinat camp pot ajudar-te"

Torrubia, que també és Ambaixador Emprèn de la UPV, reconeix que es va presentar al certamen d'una manera "un poc irresponsable, ja que desconeixia la complexitat i envergadura del mateix".

No obstant açò, afirma, "la indústria automobilística es troba en plena transformació i allí estaven els representants top de les empreses tecnològiques més famoses del món. Malgrat la dificultat, m'apassionava el problema matemàtic".

"Per a resoldre-ho", explica, "no vaig utilitzar un mètode ortodox perquè sabia que aqueixa era l'arma dels meus grans rivals. Era com jugar contra centenars de 'Federers' amb el mateix sistema tàctic de Roger. Si ho fas així, et fulmina en dos segons. A voltes, en el món de les noves tecnologies, t'adones que si no eres un expert en determinat camp, açò pot ajudar-te, encara que d'entrada no semble així".

Una estratègia replantejada per a vèncer amb l'ajuda d'un físic nuclear rus

Per a açò, l'enginyer UPV es va basar en un article matemàtic i va decidir executar-ho "d'una manera nova", prenent punts en tres dimensions i transferint-los a un espai de 64. Posteriorment, va realitzar les transformacions matemàtiques pertinents abans de tornar al 3-D. Tota aqueixa informació va ser traslladada a un algorisme que el cotxe autònom necessitava per a circular.

No obstant açò, l'estratègia no va funcionar inicialment, per la qual cosa Torrubia va decidir convertir les imatges del làser a una dimensió i transferir-les "a través d'un tipus de xarxa neuronal que s'utilitza per a la traducció automàtica de dades".


Finalment, es va unir a un físic nuclear rus especialitzat en sistemes operatius i va aconseguir que l'ordinador del cotxe interpretara adequadament la informació, la qual cosa li va valdre la seua inclusió entre els cinc guanyadors del desafiament.

Emprenedor d'èxit

Andrés Torrubia és un emprenedor d'èxit. En 2008, cofundà la startup Fixr, una de les plataformes digitals de major èxit a Estats Units sobre reforma d'immobles. "Ajudem al consumidor a prendre les millors decisions, utilitzant big data, màrqueting digital i intel·ligència artificial, i som capdavanteres del sector a Califòrnia, Texas i Nova York", afirma l'Ambaixador Emprèn UPV, l'empresa emergent del qual compta ja amb una trentena d'empleats i col·laboradors.


Notícies destacades


PLD llançarà Arion 1 en 2019 PLD llançarà Arion 1 en 2019
Raúl Torres, ex estudiant UPV, prepara la revolució comercial de la indústria aeroespacial europea
Pulgarcito Pulgarcito
Personal investigador de la UPV crea el primer ninot de la història fet amb palla d'arròs
Vista cansada Vista cansada
La UPV participa en el disseny d'un nou tipus d'implant intracorneal per a corregir la presbícia
Premi Forest R. McFarland Premi Forest R. McFarland
Antonio García, investigador de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la UPV, guardonat per la Societat d'Enginyers d'Automoció
Neuromàrqueting Neuromàrqueting
Un equip d'investigadors de la UPV treballa en la creació de nous productes emocionals
Pablo Marín Pablo Marín
Un estudiant de doctorat UPV, triplement guardonat pel seu TFM: Beca UEECA, Premi 2K17 y Premi FEDNA
Pel seu estudi sobre aïllament acústic Pel seu estudi sobre aïllament acústic
Manuel Jesús Parrilla, doblement titulat per la UPV, guanya el XV Premi Andrés Lara per a Joves Investigadors 2017
Enginyeria de competició Enginyeria de competició
MOTOR-UPV, integrada per alumnes de Generació Espontània, campiona d'Espanya de velocitat en la categoria SSP300



EMAS upv