Udacity-Didi

Andrés Torrubia, enginyer de Telecomunicacions UPV, triomfa en el prestigiós desafiament sobre conducció autònoma de Silicon Valley

[ 07/11/2017 ]

Andrés Torrubia, enginyer de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de València (UPV), s'ha imposat a més de 4.000 tècnics arribats de moltes parts diferents del planeta en el desafiament Udacity-Didi, el "més gran i complex de la història de Silicon Valley per a desenvolupar innovació en la conducció autònoma", com el propi Torrubia, que ha finalitzat entre els cinc guanyadors, ha afirmat.

Dividit en dues fases, el repte consistia a 'alimentar' en temps real al vehicle (dotat amb sensors làser i càmeres) d'informació vital sobre els obstacles que havia de sortejar en el seu entorn (altres cotxes, vianants, etc.) perquè aquest processara les dades i fóra capaç de regular la seua adreça i velocitat de manera adequada i autònoma, sense xocar ni detenir-se.

"A voltes, en el món de les noves tecnologies, no ser un expert en un determinat camp pot ajudar-te"

Torrubia, que també és Ambaixador Emprèn de la UPV, reconeix que es va presentar al certamen d'una manera "un poc irresponsable, ja que desconeixia la complexitat i envergadura del mateix".

No obstant açò, afirma, "la indústria automobilística es troba en plena transformació i allí estaven els representants top de les empreses tecnològiques més famoses del món. Malgrat la dificultat, m'apassionava el problema matemàtic".

"Per a resoldre-ho", explica, "no vaig utilitzar un mètode ortodox perquè sabia que aqueixa era l'arma dels meus grans rivals. Era com jugar contra centenars de 'Federers' amb el mateix sistema tàctic de Roger. Si ho fas així, et fulmina en dos segons. A voltes, en el món de les noves tecnologies, t'adones que si no eres un expert en determinat camp, açò pot ajudar-te, encara que d'entrada no semble així".

Una estratègia replantejada per a vèncer amb l'ajuda d'un físic nuclear rus

Per a açò, l'enginyer UPV es va basar en un article matemàtic i va decidir executar-ho "d'una manera nova", prenent punts en tres dimensions i transferint-los a un espai de 64. Posteriorment, va realitzar les transformacions matemàtiques pertinents abans de tornar al 3-D. Tota aqueixa informació va ser traslladada a un algorisme que el cotxe autònom necessitava per a circular.

No obstant açò, l'estratègia no va funcionar inicialment, per la qual cosa Torrubia va decidir convertir les imatges del làser a una dimensió i transferir-les "a través d'un tipus de xarxa neuronal que s'utilitza per a la traducció automàtica de dades".

Finalment, es va unir a un físic nuclear rus especialitzat en sistemes operatius i va aconseguir que l'ordinador del cotxe interpretara adequadament la informació, la qual cosa li va valdre la seua inclusió entre els cinc guanyadors del desafiament.

Emprenedor d'èxit

Andrés Torrubia és un emprenedor d'èxit. En 2008, cofundà la startup Fixr, una de les plataformes digitals de major èxit a Estats Units sobre reforma d'immobles. "Ajudem al consumidor a prendre les millors decisions, utilitzant big data, màrqueting digital i intel·ligència artificial, i som capdavanteres del sector a Califòrnia, Texas i Nova York", afirma l'Ambaixador Emprèn UPV, l'empresa emergent del qual compta ja amb una trentena d'empleats i col·laboradors.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera