Setmana de la Ciència 2017

Cinema, exposicions, tallers, conferències, visites guiades i molt més, del 6 al 17 de novembre, en els tres campus de la UPV

[ 03/11/2017 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) celebra, del 6 al 17 de novembre, la Setmana de la Ciència 2017, un esdeveniment que inclourà al voltant de 80 activitats en un programa d'enorme varietat dividit en els seus tres campus: Vera (València), Gandia i Alcoi.

Per a començar, el dilluns 6, el campus d'Alcoi acollirà la conferència inaugural (19 h, saló de graus Roberto García Payá), de la mà d'un ponent d'excepció, el doctor en Ciències Químiques, catedràtic de la UPV i Premi Jaume I 2016 de Noves Tecnologies, Hermenegildo García, que impartirà la conferència "Canvi climàtic i el seu impacte en les noves tecnologies: combustibles solars".

14 ponències més, 3 visites guiades, cinema-fórum, FotCiencia 14 i la Setmana Jove completen el programa del campus d'Alcoi

14 ponències més (sobre temes tan variats com turisme, embrions cel·lulars i càncer, realitat virtual i augmentada, dones STEAM, observació astronòmica, horta, arquitectura, futur tecnològic o biodiversitat, entre altres), 3 visites guiades (la ciutat ibera de la Serreta, els ponts i el modernisme d'Alcoi), un cinema-fórum i l'exposició FotCiencia 14 completen el programa del campus d'Alcoi, juntament amb la Setmana Jove de la Ciència.

Aquesta, dirigida a alumnes de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior, ofereix 6 itineraris diferents -administració i direcció d'empreses, enginyeria química, informàtica, elèctrica i electrònica, mecànica i disseny industrial- i 6 concursos d'interès.

Gandia: de Darwin a la dieta mediterrània, passant per geologia, estadística, física, mecànica o encriptació de textos

El campus de Gandia ha col·laborat amb la Universitat de València i amb el CEIC Alfons el Vell per a organitzar una variada oferta d'activitats entre el 6 i el 10 de novembre. Entre aquestes, s'inclou l'exposició "Senyor Darwin, quina gran idea!", dos dies de ruta guiada per arbres monumentals, 4 projeccions cinematogràfiques, 6 tallers i 8 conferències col·loquis, entre les quals s'inclourà l'original "Bar de Ciències" sobre la dieta mediterrània.

6 tallers per a alumnes de 3r i 4t d'ESO a València

Per la seua banda, el campus de Vera centra la seua activitat en estudiants de 3r i 4t de l'ESO. Amb la finalitat de despertar vocacions científiques i acostar la universitat a la societat, l'Àrea de Comunicació UPV ha programat a València 6 tallers (descobreix el teu potencial, mecatrónica, restauració, construcció, tecnologies d'informació i comunicació, i energia solar) impartits per professors de la UPV.

D'aquesta manera, cada alumne podrà realitzar, en un mateix matí, dos tallers. A més, es tracta d'una activitat gratuïta en la qual la UPV es fa càrrec del transport escolar.

#InstaCienciaUPV

A més de tot açò, la UPV organitza Instants de Ciència UPV, una activitat que té com a objectiu acostar la ciència a la societat a través de la popular plataforma Instagram i que compta amb el suport de Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Participar és realment senzill. N'hi ha prou amb seguir a la UPV (@instaUPV) i publicar una fotografia relacionada amb la ciència en el teu perfil, explicant a través del títol què has volgut compartir, i afegint l'etiqueta #InstaCienciaUPV.

Les imatges poden ser de qualsevol tipus: fotografies, infografies, dibuixos, animacions... Tot té cabuda sempre que la ciència siga la protagonista: divulgació, experimentació, resultats, impacte en la societat, innovació, tecnologia...

La data límit per a la publicació de les imatges és el 17 de novembre de 2017. Qualsevol interessat té a la seua disposició les bases completes de #InstaCienciaUPV, on no seran vàlides aquelles imatges no publicades expressament per a aquesta activitat.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries