Habitatge i benestar

La UPV i la UZ creen un nou sistema intel·ligent que recomana als usuaris el millor lloc per a residir

[ 25/10/2017 ]

Un equip d'investigadors pertanyents a l'Institut de Recerca per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (IGIC-UPV) i la Universitat de Saragossa (UZ) ha dissenyat un nou sistema intel·ligent que recomana el millor lloc per a viure als usuaris que compren o lloguen una casa.

En concret, es tracta d'una polsera amb un sensor que detecta la variabilitat de la freqüència cardíaca i realitza mesures de l'estat de benestar de l'usuari mentre es recorren els llocs a tenir en consideració. D'aquesta forma, el sistema és capaç de valorar el barri en el qual l'usuari se sent més còmode ajudant-li a seleccionar la zona que puga aportar major benestar a l'usuari.

"Una revolució en la compravenda immobiliària"

El sistema empra dos algorismes diferents que controlen el seu funcionament i el procés de valoració de l'estat de benestar de l'usuari. Segons els investigadors de la UPV i la UZ, "utilitza un sistema de puntuació per a expressar les valoracions del benestar obtingudes després de processar la informació procedent dels sensors".

Aquests mantenen una connexió amb l?smartphone de l'usuari, permetent transmetre la informació a un servidor que contrasta les dades obtingudes amb les de l'agència immobiliària.

Les puntuacions de tots els usuaris del sistema són emmagatzemades en la base de dades, podent determinar els barris wellness-friendly d'una ciutat. Açò, "suposa una revolució en la compravenda immobiliària segons s'ha entès fins ara", ja que quantifica un aspecte difícilment mesurable fins avui.

Facilitat d'ús

Jaime Lloret, director de l'Institut IGIC-UPV, afirma que "un dels avantatges del sistema és la seua facilitat d'ús, ja que, una vegada realitzat el mesurament inicial de la VFC (variabilitat de la freqüència cardíaca), l'usuari no precisa introduir més dades en el sistema mentre visita els barris i els habitatges en les quals està interessat". Una vegada finalitzades les visites, el sistema envia la seua recomanació directament al smartphone de l'usuari.

Raquel Lacuesta, investigadora de la UZ, afig que, "en l'actualitat, l'estrès és el causant d'un gran nombre de malalties. L'ambient en el qual s'habita és un factor determinant en els nivells d'estrès d'una persona pel que, emprant el nostre sistema, pretenem millorar el benestar de les persones en l'entorn domèstic".

Els resultats d'aquesta recerca han sigut publicats, recentment, en la revista IEEE Access.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC