- -
UPV
 

Oportunitat de millora

Els usuaris i usuàries de la UPV pensen que se'ls ofereix poca informació sobre el servei que se'ls presta i que els terminis són excessius

[ 20/09/2017 ]

Dur a terme enquestes de satisfacció aporta informació rellevant sobre la qualitat del servei que ofereix una empresa o institució. Però, a més, indica quins atributs són pitjor percebuts. Gràcies a això, és possible descobrir quins són els punts febles de la cadena. Conèixer en quins aspectes en concret falla un procés és una oportunitat de millora. I, vist amb aquesta perspectiva, això quasi és més important.



En aquests 10 anys de registres, s'ha fet evident que la Universitat Politècnica de València té, en general, dos punts febles. I és que els usuaris i usuàries pensen, d'una banda, que se'ls ofereix poca informació sobre el servei que se'ls presta i, d'una altra, que els terminis són excessius.



És evident que, amb el pas del temps, la ciutadania s'ha fet cada vegada més exigent. I amb raó. Si demanem una compra a l'estranger, no n'hi ha prou amb que, al cap d'unes setmanes, arribe el paquet sense més a casa. Més aviat al contrari: volem saber on es troba el nostre producte en tot moment. I sobreentenem que ens mantindran informats de si l'article en qüestió ha eixit del magatzem d'origen, si està en trànsit, si ha arribat al lloc de destinació o si està preparat per a repartir-se en el dia.



I fins a un cert punt acceptem que, si aquesta traçabilitat pot aconseguir-se amb l'enviament de mercaderies, ha de poder aplicar-se també a qualsevol servei de l'administració. Per aquest motiu, la UPV està treballant per engegar cada vegada més activitats de seguiment (en uns processos serà més fàcil que en altres) per a tenir informada la persona interessada de com va la seua sol·licitud. I que aquesta puga saber què ve a continuació, quin és el següent pas de la cadena; consultar dubtes en un manual (si el procediment és complex), en unes PMF o accedir a una llista de consells senzills.



Quant als terminis, les usuàries i usuaris cerquen sempre la immediatesa. Volen menys esperes: sol·licitar un servei i tenir-lo a l'instant. Per això, per a continuar millorant, només queda revisar processos per a, en la mesura que siga possible, escurçar els termes de lliurament.



Notícies destacades


Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
L'ETSEADI (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial) substitueix la denominació d'ETSED
La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia
Entre els deu semifinalistes, es troben Miguel López, investigador del CVBLab-Human Tech i Carolina Rober, doctoranda en la UPV
Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV
La UPV celebra l'acte de lliurament de premis del I concurs "La Ciència a les Falles". Els ninots guanyadors, els primers d'aquest nou museu de la universitat
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC
La UPV i INCLIVA signen un conveni per a impulsar conjuntament la innovació en l'àmbit de la salut



EMAS upv