Duatló sub23

Noelia Juan... o com ser subcampiona d'Europa i del món mentre estudies una carrera en la UPV

[ 15/09/2017 ]

Subcampiona del món sub23 de duatló, campiona autonòmica absoluta de triatló, campiona d'Espanya sub23 de duatló, campiona d'Espanya absoluta de triatló per autonomies, campiona autonòmica sub23 de triatló, campiona autonòmica universitària de camp a través, guanyadora del circuit de carreres UPV i subcampiona d'Europa sub23 de duatló.

Tot açò és tan sol una part de l'excepcional palmarès assolit per Noelia Juan durant l'últim any i mitjà, període de temps en el qual, a més, aquesta valenciana de 21 anys ha compaginat entre 15 i 25 hores d'entrenament setmanals amb l'estudi de la carrera de Belles Arts en la Universitat Politècnica de València (UPV), on actualment es troba en quart curs.

Una passió heretada per via familiar

Filla d'apassionats per la naturalesa i l'esport, Noelia recorda que, "de xicoteta, solia anar amb la bici de muntanya amb el meu pare. Després, vaig començar a fer natació, encara que ara just em falta ací un puntet. Més endavant, per problemes d'horari, em vaig apuntar al Club de Triatló de Bétera, on vaig començar anant solament a nadar, però després em van animar a córrer i a fer bici", aspectes tots dos que, veient el seu palmarès, no se li donen gens malament.

De fet, integren l'especialitat que més èxits li ha brindat a Noelia: "Hi ha dues opcions de duatló. D'una banda està l'esprint, que consta de 5 quilòmetres inicials corrent, 20 amb bici i 2'5 més novament corrent; i per un altre, l'olímpic, que duplica les tres distàncies: 10, 40 i 5". És precisament en aquesta última modalitat en la que Noelia va obtenir, a la fi del passat mes d'abril, amb un temps de 2 hores, 9 minuts i 53 segons, el subcampionat d'Europa sub23.

Esportista més destacada de la UPV

Els seus excel·lents resultats li van valdre l'any passat la distinció com a Esportista més destacada de la UPV, que a més li va atorgar l'ajuda d'excel·lència esportiva, dotada amb 2000 euros a l'any, l'exempció del pagament de la taxa com a soci d'esports, lliurament d'equipament esportiu i la pertinença al programa d'esportistes d'alt nivell, que permet el canvi de dates d'examen per coincidència amb campionats.

Noelia, que en l'actualitat ocupa el 36é lloc en el rànquing mundial sub23 de duatló, ha rebut també el reconeixement com a esportista d'elit per part de la Generalitat Valenciana, la qual cosa implica un considerable nombre d'avantatges fins a 5 anys després de la finalització de la carrera esportiva.

Entrenada des dels seus inicis per Jordi Jordà, Noelia no es deté i, ara mateix, solament té en ment els seus dos pròxims reptes: anar als pròxims campionats d'Europa i el món... i acabar la carrera en la UPV. Aconseguirà ambdues. No ho dubten.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries