Nou èxit

Un equip de la UPV guanya el concurs d'idees Akademia Project amb Mozione Golf, un dispositiu per a corregir in situ l'execució de la tècnica del golf

[ 06/07/2017 ]

Per segon any consecutiu, un equip multidisciplinari de la Universitat Politècnica de València (UPV) s'ha proclamat vencedor de la final del certamen nacional d'idees Akademia Poject, imposant-se a la resta de projectes participants, pertanyents tots a diverses universitats espanyoles.

Mozione Golf, la proposta guanyadora, és un dispositiu basat en una sèrie de sensors que es col·loquen en el cos i que tenen com a finalitat corregir in situ l'execució de la tècnica de disciplines esportives, encara que inicialment s'ha desenvolupat per al golf.

Mozione Golf proposa un sistema integrat de 12 sensors per a virtualitzar el cos humà durant el swing i registrar-ne el moviment. Aquestes dades són analitzades per una xarxa neuronal artificial implementada en una app, que permet detectar quin error està cometent la persona usuària i com corregir-lo en temps real durant l'execució del moviment. La solució final és que puga entrenar i aprendre en solitari, pel seu compte, de forma efectiva.

3.000 euros de premi i suport per a l'engegada
Mozione Golf ha sigut desenvolupat per un grup d'alumnes de la UPV que han participat en l'última edició del programa Akademia, que, des de fa nou anys, se celebra en la UPV sota el guiatge de la Fundació de la Innovació Bankinter.
El projecte, que ha sigut guardonat amb 3.000 euros de premi, ha sigut desenvolupat per un equip multidisciplinari d'estudiants de la UPV format per Alberto Belda González (estudiant del Màster en Enginyeria Energètica), Alberto Nicolás Talavera Pons (estudiant d'Enginyeria Mecànica), Alejandro Cornelles Virgos (estudiant d'Enginyeria Forestal i del Medi Rural), Domingo Carpena Zafrilla (llicenciat en Economia i amb experiència en banca), Enric Martí Arenós (estudiant del Màster en Arquitectura), Francisco de Borja Ponz Camps (estudiant del Màster en Enginyeria Electrònica), Abel Cabrera Ramírez (llicenciat en Economia i amb experiència en banca), Miguel Monteagudo Honrubia (estudiant d'Enginyeria Biomèdica) i Moisés Aparicio Terol (estudiant d'Enginyeria de Disseny Industrial).
El projecte guanyador formarà part d'un programa d'incubació i comptarà amb el suport del parc científic de la Ciutat Politècnica de la Innovació per a 'engegada.

Aposta per l'emprenedoria i la innovació
Creat per la Fundació de la Innovació Bankinter, Akademia Project ofereix un programa de formació per a conèixer, de primera mà, tendències clau futures en innovació i generació de valor. A través d'un itinerari virtual i sessions presencials amb un claustre docent d'excepció, l'alumnat d'Akademia You Project detecta les oportunitats produïdes per les tendències d'innovació.
A més, seguint una metodologia d'innovació i en grups de treball multidisciplinaris (els grups de treball es creen combinant les diferents titulacions) els alumnes d'Akademia You Project recorren totes les fases de disseny i execució d'un projecte emprenedor, des de la idea fins al desenvolupament d'un prototip.
Akademia You Project es consolida així com iniciativa de referència en l'àmbit de l'educació dels joves espanyols en innovació i emprenedoria. Des del 2008, més de 1.000 estudiants han cursat l'Akademia i un 94% el recomanen, destacant el canvi de mentalitat que aquesta experiència els ha aportat. Anualment, al voltant de 30 alumnes de la UPV hi participen.

Al setembre s'obri el procés de selecció a la UPV
El pròxim mes de setembre començarà de nou el procés de selecció de candidats per a la nova edició d'Akademia Project a la UPV. Si vols participar-hi, ja pots enviar el teu CV a: akademia@fundacioncpi.es.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local