Programa Erasmus +

La UPV, reconeguda com la millor universitat d'Espanya en pràctiques internacionals per a alumnes i en mobilitat per a personal docent

[ 03/07/2017 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha sigut reconeguda pel programa Erasmus + com la millor universitat d'Espanya tant en pràctiques per a alumnes en l'estranger com en mobilitat internacional per a personal docent.

Com a conseqüència d'açò, a través de la resolució final del Servei Español per a la Internacionalització de l'Educació corresponent a l'acció KA103 del programa, ha rebut 486.400 euros en ajudes per a pràctiques internacionals dels seus estudiants -un 4,42% del pressupost assignat per a les 771 institucions d'ensenyament beneficiades en virtut dels mèrits acreditats-.

Gràcies a açò, 324 alumnes de la UPV han pogut realitzar pràctiques en l'estranger, xifra significativament superior a la segona d'Espanya en aquest àmbit -la Complutense, amb 262 estudiants-, i molt allunyada de la tercera -la Universitat del País Basc, amb 212-.

Ha aconseguit un 7,07% de les subvencions per a mobilitat docent

Pel que es refereix a mobilitat de personal per a desenvolupar docència, la UPV ha sigut també la institució educativa espanyola amb major subvenció. En concret, 175.365 euros -un 7,07% del pressupost per a tot el país-, que han permès afavorir 218 mobilitats de personal docent de la UPV en l'estranger.

La primera, amb diferència, de totes les politècniques

En total, incloent també els dos apartats que completen l'acció -mobilitat estudiantil per a aprenentatge i la de personal per a formació-, la UPV ha rebut 3,21 milions d'euros, sent, amb diferència, la primera de totes les politècniques d'Espanya en aquesta classificació global (la de Madrid ha rebut 2,7 milions; la de Catalunya, 2,52; i la de Cartagena, 0,34).

En aquest aspecte, de les 861 entitats beneficiades, la UPV figura en cinquè lloc nacional quant a pressupost i en sisè pel que es refereix a nombre absolut de mobilitats -en tots dos casos, la primera és la Universitat de Granada-.

Més de 2,1 milions d'euros rebuts per a la mobilitat d'alumnes per a estudis

En l'apartat de major dotació econòmica, la mobilitat d'alumnes per a dur a terme estudis en l'estranger, la UPV és la cinquena universitat d'Espanya -la primera d'entre les politècniques- en quantitat assignada (2.111.185 euros) i la sisena quant a nombre de mobilitats: 1.410.

Tercera d'Espanya en ajudes per a mobilitat de personal per a formació

Finalment, també cal destacar la posició de la UPV en l'apartat restant, mobilitat internacional de personal per a formació. En aquest aspecte, en el qual hi ha un total de 527 institucions beneficiades, solament la Universitat de Granada (150) i la Universitat de Valladolid (135) superen a la UPV (105), que és tercera en ajudes, amb 86.055 euros, és a dir, un 4,11% del pressupost total assignat.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera