Formula Student UPV 04

El FSUPV Team presenta el seu nou monoplaça, amb major capacitat d'acceleració (de 0 a 100 km/h en 3,8 segons) i 13 kg menys de pes

[ 23/06/2017 ]

Un motor Profunda CBR 600-RR, un xassís amb predomini de la fibra de carboni i una major capacitat d'acceleració: de 0 a 100 km/h en 3,8 segons, una desena de segon menys que en 2016. Aquests són alguns dels aspectes tècnics del nou vehicle de l'equip de Formula Student de la Universitat Politècnica de València, el FSUPV-04.

"El nostre principal objectiu ha sigut reduir el pes del cotxe. Per açò hem centrat els recursos en el seu redisseny. En la part del xassís hem reduït 5,5 quilograms; en la part electrònica, prop de 3. Finalment hem obtingut un total de 13 quilos de rebaixa", ha explicat Arturo Prieto, codirector tècnic del FSUPV Team.

El seu pes -inferior als 215 quilograms- i els seus nous dispositius aerodinàmics permeten al FSUPV-04 superar la velocitat punta de les primeres temporades. "Actualment estem en l'etapa de testing, per a validar tot el fet durant aquesta temporada, i preparant a l'equip per a les pròximes competicions". En pista, "des del primer dia, la fiabilitat que ha demostrat el cotxe és molt notable", ha comentat Prieto.

FSUPV-04, nous reptes

FSUPV Team és l'escuderia de la Universitat Politècnica de València que competeix en Formula Student des de 2014, un projecte, integrat dins del programa Generació Espontània, que consisteix en el disseny i la fabricació d'un monoplaça capaç de batre's a altres vehicles en un circuit de carreres.

Per al rector de la UPV, Francisco Mora, "és un orgull comptar amb aquest perfil d'estudiants que tenen ambició per innovar; crear impacte; abordar un nou repte i resoldre-ho. En aquest cas, conviuen disciplines diferents com la ciència, tecnologia, màrqueting, gestió d'equips... i a més liderat per alumnes. Est és el tipus aprenentatge que volem fomentar en la UPV".

El millor equip espanyol de combustió

En el seu debut, el cotxe del FSUPV Team va sorprendre en la pista del circuit d'Hockenheim, a Alemanya. Era el primer equip valencià que prenia part en aquestes proves. Un any després, el FSUPV-02 va conquistar el 14é lloc de la classificació general de Formula Student Germany i la 7a posició en Formula Student Spain. Els bons resultats obtinguts li van consolidar com a millor equip espanyol de Formula Student de combustió.

L'experiència adquirida aquests quatre anys ha sigut vital per a fer créixer a l'equip i afrontar nous reptes. Perquè, com han apuntat des de l'adreça tècnica del FSUPV Team, "aquesta és la primera temporada en la qual cap dels membres fundadors del FSUPV participa en el projecte. La renovació de personal és contínua. Hi ha 30 places i cada any entra gent nova amb ganes d'aprendre".

La FSUPV Academy, una escola d'iniciació per a nous integrants

Pedro González, codirector tècnic del FSUPV Team, porta tres anys en el projecte. Per a ell, el FSUPV-04 demostra que "s'han establit unes bases que permeten la continuïtat del FSUPV Team al més alt nivell i que el projecte no depenga solament d'un grup de persones". A més, com assenyala, s'ha engegat FSUPV Academy, una escola d'iniciació dirigida als estudiants que vulguen integrar-se en l'equip.

Enguany, 30 alumnes de la Universitat Politècnica de València, de les titulacions d'Enginyeria Aeroespacial; Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes; Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica; Enginyeria Mecànica; Enginyeria Química; Enginyeria en Tecnologies Industrials i del doble Grau en Administració i Direcció d'Empreses + Enginyeria Informàtica completen el FSUPV Team.

. I més de 70 empreses col·laboren en la posada a punt del FSUPV-04. La meitat d'elles estan en el projecte des dels seus inicis. "Aquests patrocinadors impulsen i fan que tot siga possible. Gràcies al seu suport podem complir el nostre somni", ha assegurat González.

Formula Student, competició automobilística universitària

Formula Student és un certamen dirigit a estudiants d'universitats de tot el món que promou l'excel·lència en enginyeria i on els membres dels equips dissenyen, construeixen i desenvolupen un monoplaça. Aquesta competició posa a prova la capacitat dels equips fora de la pista (atenent a l'organització, pla de viabilitat i disseny del prototip) i dins de la pista (mesurant aspectes fonamentals per a un monoplaza). En l'actualitat, participen més de 115 equips de tot el món.

"Actualment, l'equip de la Universitat de Stuttgart és el més fort. Però, des de FSUPV Team barallem per estar en els llocs més alts a nivell mundial. Enguany esperem estar en la lliga dels deu millors", ha ressaltat González. El FSUPV-04 participarà en tres competicions, una més que en edicions anteriors: Formula Student Netherlands, del 17 al 20 de juliol; Formula Student Germany, del 8 al 13 d'agost i en la vuitena edició de la Formula Student Spain, que es disputarà en el Circuit de Barcelona, del 23 al 27 d'agost.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC