Amper Energies

Un projecte realitzat per sis estudiants i titulats de la UPV, finalista del concurs de la NASA d'aplicacions per a l'espai

[ 05/06/2017 ]

Amper Energies, un projecte realitzat per sis estudiants i graduats de la Universitat Politècnica de València (UPV) -Jesús Gil, Iván Martín, Demetrio Muñoz, Francisco Presencia, Eliseo Juan Quintanilla i Joan Carles Sebastiá- ha sigut seleccionat com a finalista de l'International Space Apps Challenge, el concurs d'aplicacions per a l'espai organitzat per la NASA.

L'esdeveniment, en el qual els participants proposen solucions per a un dels cinc desafiaments plantejats per científics de l'agència, té com a premi una invitació a Cap Canaveral per a visitar les instal·lacions d'aquesta, mantenir trobades amb astronautes i enginyers, i presenciar en directe l'enlairament d'una missió.

Per a arribar fins a la final mundial, Amper Energies ha superat la fase local, realitzada de manera simultània a 187 ciutats al començament de maig -de les 2.000 propostes presentades han quedat 300 en competició- i l'exigent selecció realitzada finalment per la NASA, després de la qual només cinc equips per categoria han aconseguit entrar la fase definitiva, els guanyadors i guanyadores de la qual es faran públics en els pròxims dies.

El seu sistema, ideat per a millorar l'eficiència de l'energia a la llar, competeix en la categoria Impacte Galàctic

Amper Energies parteix de la consideració que l'energia és un bé escàs, motiu pel qual és necessari canviar els nostres hàbits energètics. Per això, la seua proposta pretén "millorar les rutines de consum gràcies a un sistema de gestió intel·ligent i actiu".

El sistema desenvolupat per l'equip de la UPV consta de tres elements. El primer, Amper Predictor, és un conjunt d'algorismes que permet obtenir una estimació de la capacitat energètica segons la previsió meteorològica. El segon, Amper Core, consta d'un maquinari que monitoritza l'energia generada a partir dels panells solars i detecta quins dispositius estan en ús en qualsevol moment i quanta quantitat d'energia utilitzen. Finalment, Amper Board presenta una plataforma web que monitoritza i gestiona tota la informació.

Amb aquest projecte, competeixen en la categoria Impacte Galàctic, que premia les solucions més potents per a millorar la vida a la Terra o a l'univers.

Un historial replet d'èxits

Dos dels integrants de l'equip creador d'Amper Energies, Joan Carles Sebastià i Francisco Presencia, no sols saben ja el que és ser finalista de la competició, sinó fins i tot guanyar-la. Va ser el 2014, quan tots dos alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (ETSEI-UPV), van obtenir el primer lloc global amb el seu projecte Space Helmet, després del qual van visitar el Centre Espacial Kennedy a Cap Canaveral.

A més, l'any passat, la UPV es va quedar a les portes un nou guardó. Llavors, el projecte Mars UPV va ser elegit entre els cinc millors del món. El prototip, que combinava tres idees revolucionàries -un exosquelet intel·ligent, una motxilla propulsora i un casc de realitat augmentada (HUD)-, va ser reconegut pel jurat com a Millor Ús de Maquinari, juntament amb quatre projectes més realitzats per estudiants d'Anglaterra, França, Bulgària i l'Argentina.

Makers UPV i Generació Espontània

Amper Energies forma part de Makers UPV, una comunitat d'alumnat i personat titulat integrada en la plataforma Generació Espontània, un programa de suport institucional a les associacions més actives d'estudiants i personat titulat perquè duguen a terme les seues activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat...) i servisquen d'exemple a la resta d'estudiants.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny