Mobilitat internacional i pràctiques

Més de 200 alumnes de la Universitat Politècnica de València reben una beca Santander per a continuar estudis en l'estranger o fer pràctiques en empreses

[ 29/05/2017 ]

Un total de 58 alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV) continuaran els estudis en el continent americà gràcies a diferents programes d'intercanvi impulsats per Banco Santander, a través de Santander Universitats. Els beneficiats passaran un semestre en algunes de les millors universitats dels Estats Units, Argentina, Xile, Brasil i Colòmbia.

És el cas d'Inés Durá (EPS d'Alcoi), Cristina Lorca i Pablo Ponce (tots dos de l'ETS d'Enginyers Industrials) i Ester García Castillo (ETSE de Camins, Canals i Ports), quatre estudiants amb expedients brillants que, durant el curs 2017-2018, faran una estada acadèmica a la Universitat de Wisconsin-Madison, la 24a millor del món segons el rànquing de Xangai.

Igualment, cinc alumnes de diferents escoles de la UPV (l'ETS d'Enginyeria del Disseny, l`ETS d'Enginyers Industrials i l'ETSE de Camins, Canals i Ports) estudiaran en el pròxim curs a la Universitat de Maryland (a College Park) (la 43a) i dos més (de l'ETS d'Arquitectura i l'ETS d'Enginyeria del Disseny) ho faran a l'exigent Universitat Purdue (la 61a).

Lliurament de credencials

Tots ells van rebre les credencials en un acte celebrat recentment a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural, que va comptar amb la presència de Francisco Mora, rector de la UPV, i d'Alfredo Albáizar, director de Relacions Institucionals Santander Universitats.

També allí es va anunciar que en breu es farà pública la resolució de les beques Santander CRUE-CEPYME, que permetran a 173 alumnes de la UPV realitzar pràctiques laborals en alguna de les xicotetes i mitjanes empreses espanyoles. Gràcies a aquest programa, estudiants de les diferents escoles i facultats de la UPV (i fins a 5.000 a tota Espanya) podran adquirir experiència laboral amb estades de tres mesos, a mitja jornada i amb una dotació econòmica de 900 euros.

Fer més coses, arribar més lluny

En el seu discurs, Francisco Mora va esmentar a José Antonio Marina, qui "cita sempre un proverbi africà que diu que, per a educar a un xiquet, fa falta una tribu sencera. Així mateix, la universitat d'avui no pot fer sola tot el que s'espera d'ella. Necessitem tots els actors de la societat. I el Banco Santander està ací, responent sempre que cal. Gràcies a ell, podem fer més coses i arribar més lluny".

D'altra banda, Alfredo Albáizar va assenyalar que "la UPV ocupa un lloc destacat en el compromís del Santander amb la universitat, perquè és una referència dins del sistema espanyol. Les dues iniciatives que estem impulsant (la mobilitat internacional i les pràctiques en empreses) suposen un enriquiment del currículum de l'estudiant i tenen un impacte positiu en la seua incorporació al mercat laboral".

Iniciació en el món laboral

Sobre tot això van parlar també Rebeca Aleix, alumna del Màster Universitari en Enginyeria de Forests, i Manuel Campillo, que estudia el Màster Universitari en Enginyeria Industrial, dos dels beneficiaris de la beca Santander CRUE-CEPYME en l'edició anterior. Rebeca va comentar que "gràcies a les pràctiques, he pogut créixer personalment i professionalment. He après a moure'm en un ambient laboral: com prioritzar activitats, gestionar terminis, tractar amb cada persona, organitzar tasques, etc. I he conegut gent apassionada del seu treball i capaç de contagiar aquesta passió".

Per a Manuel, l'experiència va ser molt positiva. "Estic satisfet. Ha sigut una estada redona, l'oportunitat d'iniciar-me en el mercat laboral. Les coses són sempre diferents a com esperes. I solament pots saber-ho fent-ho. Cada beca és un món, i hi ha tantes beques com persones. Però totes són útils perquè t'ajuden a enfrontar-te a la realitat".

L'empresa que més inverteix en educació en el món

Ambdues iniciatives són obra del Banco Santander, que és l'empresa que més inverteix en suport a l'educació en el món i que, a través de Santander Universitats, manté 1.200 acords de col·laboració amb universitats i institucions acadèmiques de 21 països. Cal recordar que Santander i la UPV van iniciar la col·laboració fa ja 17 anys.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries