- -
UPV
 

Retròpolis València 2017

L'ETSINF-UPV reviu la història dels orígens de la informàtica clàssica, del 15 al 20 de maig, en la II Fira de Retroinformàtica i Videojocs

[ 15/05/2017 ]
Retròpolis València 2017

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (ETSINF-UPV) presenta Retròpolis València 2017, segona edició de la seua II Fira de Retroinformàtica i Videojocs, que es durà a terme des d'avui, dilluns 15, fins a dissabte que ve 20 de maig, gràcies al patrocini de l'Àrea d'Activitats Culturals de la UPV.


El programa, que començarà amb una sèrie de visites guiades al Museu de la Informàtica UPV, ofereix l'oportunitat de gaudir d'un viatge per les dècades dels 80 i els 90 revivint la història dels orígens del videojoc a través d'un recorregut per la informàtica clàssica.


Exposició sobre la imatge de la dona en la indústria del videojoc


Entre les activitats programades, Retròpolis València 2017 inclou una exposició, que podrà ser visitada durant tota la Fira, i que presenta una visió crítica sobre la imatge de la dona en la indústria del videojoc (Museu d'Informàtica, accés lliure de 10 a 20 h).


D'altra banda, el dimecres 17 de maig, a les 12.30 hores, tindrà lloc una ponència sobre Implementació d'FPGA (de l'anglès Field Programmable Gate Array, un dispositiu programable que conté blocs de lògica la interconnexió i la funcionalitat del qual poden ser configurades in situ mitjançant un llenguatge de descripció especialitzat), gràcies a una col·laboració amb l'assignatura Disseny de Sistemes Digitals del Grau d'Enginyeria en Informàtica.


El dissabte 20, jornada principal


Un taller de Scratch i un altre de retroinformàtica completen el programa d'activitats que es desenvoluparà de dilluns a divendres, prèviament al dia gran de la Fira, el dissabte 20, data per a la qual s'ha previst una jornada especial.


Aquesta inclourà cinc conferències -a càrrec de Gustavo Aranda (desenvolupament indie sobre la videoconsola Sega DreamCast), José Tejada (història de la música en els videojocs a través de la tècnica), Carlos Gracia Garzón (MSX), Rafael Corrales (emissió del primer tiratge oficial d'una col·lecció de segells d'un videojoc espanyol, La Abadía del Crimen, en el seu 30 aniversari) i l'estudi RetroBytes Productions, responsable del títol Space Moves-, l'homenatge a la companyia espanyola Topo Soft, tornejos de videojocs clàssics, un mercat ambulant de compravenda i, fins i tot, un espai de caire solidari per cortesia de Videojuegos x Alimentos, una organització sense ànim de lucre que intercanvia videojocs usats a canvi de quilos d'aliments no peribles que es lliuren al Banc d'Aliments de València.


Més informació

Notícies destacades


Neuromàrqueting Neuromàrqueting
Un equip d'investigadors de la UPV treballa en la creació de nous productes emocionals
Pablo Marín Pablo Marín
Un estudiant de doctorat UPV, triplement guardonat pel seu TFM: Beca UEECA, Premi 2K17 y Premi FEDNA
Pel seu estudi sobre aïllament acústic Pel seu estudi sobre aïllament acústic
Manuel Jesús Parrilla, doblement titulat per la UPV, guanya el XV Premi Andrés Lara per a Joves Investigadors 2017
Enginyeria de competició Enginyeria de competició
MOTOR-UPV, integrada per alumnes de Generació Espontània, campiona d'Espanya de velocitat en la categoria SSP300
Premis Goya 2018 Premis Goya 2018
Dos dels deu curts d'animació preseleccionats, 'The Neverending Wall' i 'Impromptu', produïts per la UPV
MiFID II MiFID II
La UPV, entre les sis úniques entitats espanyoles habilitades per la CMNV per a acreditar personal financer a partir del pròxim gener
Art total Art total
Cristina De Middel, llicenciada en Belles Arts per la UPV, Premi Nacional de Fotografia 2017
Avions en els quals no se sent el motor Avions en els quals no se sent el motor
Un nou sistema de control acústic distribuït permet crear zones de confort auditiu independents



EMAS upv