El Vint-i-5

La UPV commemora el 25 d'Abril amb un dinar literari, la lectura de 'Tirant lo Blanc', música, excursions i moltes més activitats

[ 12/04/2017 ]
El Vint-i-5

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL) de la Universitat Politècnica de València (UPV), amb la col·laboració de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i l'editorial Llibres de la Drassana, commemora l'aniversari del 25 d'abril amb un programa que inclou activitats als tres campus de la UPV: Vera (València), Alcoi i Gandia.

Els actes començaran el dijous 27 d'abril, a les 12.30 hores, a l'Àgora del campus de Vera, on tindran lloc un dinar literari i la lectura participativa de l'obra de referència de Joanot Martorell, Tirant lo Blanc.

Ambdues activitats es duran a terme de manera independent. Per a assistir al dinar literari, caldrà reservar-hi plaça abans del dijous 27 a través de l'enllaç que figura al peu de pàgina, i abonar tres euros el dia de l'esdeveniment.

D'altra banda, qualsevol persona, haja assistit o no al dinar literari, pot participar en la lectura de l'obra de Martorell, inscrivint-s'hi a través del mateix enllaç. L'SPNL-UPV li assignarà el text que ha de llegir, i li l'enviarà amb antelació.

Projecció de finalistes i lliurament de premis de DRAC

Aquest mateix dia, també a partir de les 12.30 h, el campus de Gandia acollirà la projecció de les obres finalistes i el lliurament de premis de DRAC, el concurs de curtmetratges en valencià.

Assistirà també a l'acte la periodista Amalia Garrigós, que impartirà la conferència "Elogi de la ràdio. Present, passat i futur". Posteriorment tindrà lloc un àgape, al qual acudiran els participants, els ponents i el jurat.

El 4 de maig, recital de poesia a Alcoi

El 4 de maig, la cafeteria del campus d'Alcoi acollirà el recital de poesia d'Ester Vizcarra, que recitarà obres del poeta alcoià Joan Valls. També hi tindrà lloc una lectura participativa en la qual qualsevol persona interessada podrà llegir poemes en valencià d'autors que trie ella mateixa.

Els dies 5 i 6, visita al Parc Natural de Sot de Xera

L'acte següent s'ha programat per al divendres 5 de maig i el dissabte 6, dies en què tindrà lloc una convivència dirigida a membres de la UPV, amb la visita al Parc Natural de Sot de Xera. L'esdeveniment inclourà interpretació dels estels i excursió diürna, a més de dinar i tertúlia amb Amadeo Laborda, Mercè Climent i Juli Capilla sobre literatura i sobre el valencià en el parlar de la comarca dels Serrans.

Concert d'ESiR

Finalment, per a cloure el programa, la cafeteria del campus d'Alcoi acollirà el concert, amb entrada lliure fins que s'exhaurisca la capacitat del recinte, del grup de pop folk ESiR (Entre Soques i Rebrotins), nascut l'any 2012 a la localitat d'Agres (el Comtat).

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras