Premi a la Innovació

'Els viatges de Carlos Carlos', programa d'UPV Ràdio (102.5 de l'FM) dirigit per l'alumne del campus de Gandia Carlos Ripollés, guardonat per RAC1

[ 11/04/2017 ]
Premi a la Innovació

Carlos Ripollés, alumne del Grau en Comunicació Audivisual que s'imparteix al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), serà un dels protagonistes de la cerimònia de lliurament dels XVII Premis de la Ràdio Associació de Catalunya 1 (RAC1), que tindrà lloc el pròxim 4 de maig a Barcelona.

Allí, Ripollés rebrà el guardó concedit per l'emissora catalana per Els viatges de Carlos Carlos, el programa dirigit i presentat pel jove estudiant que UPV Ràdio emet cada dijous, de 17.30 a 18.30 hores.

Un viatge cultural en format transmèdia a través de la música, la literatura i la fotografia

En concret, Els viatges de Carlos Carlos, programa que presenta, en format transmèdia, un viatge cultural a través de la música, la literatura o la fotografia, ha sigut guardonat amb el Premi a la Innovació.

"Es tracta", explica Carlos Ripollés, "d'un contingut una mica diferent, innovador, que inclou els reportatges fotogràfics que faig, continguts complementaris en el blog que després comente, notícies que publique en Facebook o Twitter, i fins i tot, a voltes, petits enregistraments de cançons en directe per part de grups de música que vénen al programa".

Elisenda Roca, Jordi Hurtado o la retransmissió de la remuntada del Barcelona davant el PSG, altres guardonats

Juntament amb Ripollés, RAC1 ha premiat dos dels seus programes (Islàndia i els últims 9 minuts de la retransmissió de la remuntada del Futbol Club Barcelona davant el Paris Saint Germain en vuitens de final de la Champions League); la productora Nuria Ventura, i els presentadors i periodistes Jordi Hurtado i Elisenda Roca.

"Jo portaré la meua supermotxilla, amb l'ordinador, la càmera, la gravadora, el micro. una cosa que em faig jo molt artesanal i, la veritat, que estiga al costat de gent tan important em fa sentir molta alegria", reconeix el jove alumne de la UPV, que compagina els estudis amb la passió per la ràdio.

'La coctelera 3.0', l'origen

Els viatges de Carlos Carlos té el l'origen en un programa anterior, tal com explica el mateix Ripollés: "Abans, col·laborava en un programa anomenat La coctelera 3.0, en el qual tenia una petita secció de música. Després, vaig decidir donar-hi continuïtat amb un format diferent, que durara una hora, amb entrevistes, reportatges. A partir d'ací, vaig construir el que després ha acabat sent aquest programa".

Col·laboradors i suport econòmic

L'espai compta amb l'ajuda econòmica del Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV, com també amb nombrosos col·laboradors disposats a fer possible cada proposta cultural setmanal: "Tinc moltíssims col·laboradors, començant per un equip tècnic que m'ajuda, sobretot, amb les actuacions en directe a l'estudi de ràdio, i que posteriorment em fa les mescles. Ací hi ha una persona molt important anomenada Arnau Muria, a més d'una sèrie de veus que m'ajuden a complementar aquests reportatges".

Dirigida per Mª Rosario Zorio, UPV Ràdio és l'emissora oficial de la Universitat Politècnica de València (UPV). Tot tipus de música (jazz, blues, rock, metall, sarsuela, etc.), divulgació, esport, informatius, magazins i molt més completen una programació de la qual qualsevol persona pot gaudir a través del 102.5 de l'FM i l'emissora en línia l'enllaç a la qual figura a peu de pàgina.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local