Olimpíada de Física

La UPV i la UV formen l'equip valencià de set estudiants de batxillerat que participaran a l'abril en la fase final de Girona

[ 07/03/2017 ]

Un llibrell d'altura 1,5 m i superfície 2 m² està ple d'aigua fins a una altura d'1 m. En l'aigua sura una plataforma de superfície 0,5 m². Sobre aquesta es col·loca un pes de plom, de manera que la plataforma s'enfonsa 1 cm: a) Quina és la massa de la pesa de plom? b) Quin és el nivell de l'aigua en el llibrell?

A continuació, deixem caure el pes al fons del llibrell: c) Amb quina acceleració descendirà el pes quan es trobe totalment submergit? d) Quin serà el nivell de l'aigua del llibrell quan el pes arribe al fons? Considere's el plom incompressible i amb densitat relativa 11,4.

Sara, Rafah, Vicent, Alberto, Francisco J., Jiahui i Félix, vencedors

Resoldre problemes com aquests ha portat set alumnes de batxillerat pertanyents al Districte Universitari de València a superar la fase local de les XXVIII Olimpíades Internacionals de Física.

Gràcies a això, Sara Cebellán Debón, Rafah Hajjar Muñoz, Vicent Roig Requena, Alberto Fernández Hernández, Félix Moreno Peñarrubia, Jiahui Zhuo Zhuo i Francisco J. Marañón González participaran, el pròxim mes d'abril, en la fase nacional del certamen, que tindrà lloc a Girona.

Abans, tots rebran un curs pràctic de preparació durant aquest mes, sota el guiatge de docents pertanyents a la Universitat Politècnica de València (UPV) i a la Universitat de València (UV), el professorat de les quals ja va impartir cursos de preparació de 81 hores als preseleccionats i preseleccionades entre novembre i febrer.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla