Sistemes autònoms

Un equip multidisciplinari d'alumnes del campus d'Alcoi, segon classificat en els Premis Diálogo 2017 amb el projecte Multifunctional Platform

[ 20/02/2017 ]
Sistemes autònoms

Multifunctional Platform, un projecte realitzat per alumnes del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha finalitzat en segon lloc en els Premis Diálogo 2017.

Organitzat per AUVSI (Association for Unmanned Vehicle Systems International) Spain, el certamen -la gal·la de lliurament de reconeixements del qual s'ha celebrat a Lleó- té una dotació econòmica de 3.000 euros per al segon lloc classificat.

Un equip multidisciplinari

L'equip premiat està integrat per Sergio Tortosa, alumne del Grau en Enginyeria Informàtica; Salvador Gisbert, Yesica López i Yi Liu Chen, estudiants d'Enginyeria Elèctrica, i Iván Ortiz, que es troba cursant el Grau en Enginyeria Mecànica.

Juntament amb tots aquests, han col·laborat en el projecte Andrea Requena, Sandra Meola, María Vilaplana i Laura Martínez, estudiants del Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes. En l'acte de lliurament, els alumnes van estar acompanyats pels professors del campus Jaime Masiá i Juan Ramón Rufino.

L'objectiu, alliberar als usuaris i usuàries del transport d'objectes

Multifunctional Platform és un projecte que parteix de la idea de generar un dispositiu que allibere a la persona usuària del transport d'objectes. Amb aquesta finalitat, aquests es dipositen -individualment o introduïts en algun tipus de contenidor- sobre la plataforma, que s'encarrega de seguir a la persona.

El principal objectiu del projecte és augmentar la comoditat del transport. No obstant això, al seu torn, el sistema facilitarà a les persones amb discapacitat la realització de les tasques més bàsiques de la vida quotidiana.

Integrat en el programa Reptes i present en la pròxima Fira de Milà

El projecte guardonat està integrat en el programa Reptes, desenvolupat pel campus d'Alcoi de la UPV amb la intenció de reunir talent i generar connexions entre diferents disciplines amb la finalitat de crear productes multidisciplinaris.

Multifunctional Platform, que juntament amb Book Box Office, es presentarà a la Fira de Milà d'enguany, és un d'aquests, com també ho són altres propostes vinculades a la realitat virtual, la producció de cervesa, el món tèxtil o el disseny de mobles.

Com es pot millorar el futur?

Els Premis Diálogo 2017, convocats sota el lema "Com podries millorar el futur?", estan oberts a alumnat universitari de grau o màster i estudiants de cicles formatius mitjans i superiors, que estiguen cursant entre el primer i l'últim any de la carrera, màster o cicle.

L'AUVSI, al voltant de 7.500 membres de més de 60 països

Amb més de 7.500 membres de més de 60 països, l'Associació Internacional per a Sistemes de Vehicles no Tripulats és l'organització sense ànim de lucre més gran del món dedicada exclusivament a promoure la comunitat dels sistemes no tripulats.

Els sistemes autònoms plantegen un nou horitzó que té com a metes l'automatització del transport; la disminució de la contaminació; l'augment de la seguretat; l'eliminació de sinistres i embossos, i la millora de la qualitat de la vida humana.

Dins d'aquest àmbit, a Espanya, hi ha nombrosos projectes creatius i de qualitat, per la qual cosa l'objectiu d'AUVSI Spain és liderar el gran canvi que ha de produir-se en el futur.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera