Un estudi realitzat pels investigadors Ana Tsui Moreno Chou, Carlos Llorca García i Alfredo García García, pertanyents al Grup de Recerca en Enginyeria de Carreteres de l'Institut de Transport i Territori de la Universitat Politècnica de València (ITT-UPV), ha resultat vencedor del VI Premi Internacional a la Innovació en Carreteres Juan Antonio Fernández del Campo.
El guardó, dotat amb 12.000 euros de premi i la publicació de l'estudi, ha sigut atorgat per la Fundació de l'Associació Espanyola de la Carretera (FAEC), organitzadora del certamen, entre els 35 treballs (rècord històric de participació) que han concorregut al mateix.
Disseny de zones d'avançament en carreteres convencionals
El jurat del certamen, que ha triat per unanimitat el treball dels investigadors de la UPV, titulat Disseny de zones d'avançament per a la millora de la seguretat i la funcionalitat de carreteres convencionals, ha destacat del mateix el seu rigor, la seua enorme labor de recerca experimental i les solucions pràctiques plantejades per a millorar la seguretat de la circulació.
L'objectiu principal de l'estudi és respondre sistemàticament al principal desafiament al que s'enfronta el sector viari, la reducció de l'accidentalitat, i més concretament, a la provocada per avançaments en vies d'un únic carril per sentit, sense penalitzar a l'excés la funcionalitat del tràfic.
Patrocinat per Banc Camins, Cepsa i Repsol
El certamen, de periodicitat biennal, està patrocinat per Banco Caminos, Cepsa i Repsol, i compta amb la col·laboració de la Direcció general de Carreteres i Infraestructures de la Conselleria de Transports, Habitatge i Infraestructures de la Comunitat de Madrid, Oficemen (Agrupació de Fabricants de Ciment d'Espanya), Dragados, Acciona Infraestructures, Eiffage Infraestructures, Euroconsult, FCC Construcció, Ferrovial Agromán, Grup Isolux Corsán, OHL i Sacyr.
Notícies destacades