Novembre 2016

La UPV acull, del 29 de novembre al 2 de desembre, el XXIII Festival de Jazz de la UPV, amb concerts als tres campus

[ 29/11/2016 ]
Novembre 2016

La Universitat Politècnica de València (UPV) acull, des d'aquesta nit fins al pròxim divendres 2 de desembre, Novembre 2016, XXIII edició del seu històric Festival de Jazz.

Enguany, l'Àrea d'Activitats Culturals de la UPV, responsable de l'organització del prestigiós esdeveniment, ha preparat un programa monogràfic sobre el jazz fet per dones a Espanya. Així, en la present edició, els espectadors podran gaudir d'una panoràmica d'estils diversos, amb presència de jazz actual, d'avantguarda, i d'elements de les músiques tradicionals; així com d'una gran varietat d'instruments, des de la percussió fins al piano o la veu.

Al seu torn, cal destacar que el fet de focalitzar el programa en jazzistes que treballen a Espanya no evitarà que Novembre, un any més, mantinga el seu caràcter cosmopolita, i presente nombroses col·laboracions entre artistes de diferents països.

Celia Mur, amb el seu nou disc en homenatge a Roberto Menescal, comença el festival

Aquesta nit, a partir de les 20 hores i a l'Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts (hora i lloc de totes les actuacions de la setmana al campus de Vera), la cantant Celia Mur iniciarà el festival amb la presentació del seu últim projecte, un homenatge al guitarrista i compositor brasiler Roberto Menescal, impulsor de l'anomenada bossa nova.

Per a aquest projecte, Mur, una de les cantants de jazz més destacades de l'actual panorama nacional, compta amb la col·laboració del vibrafonista Arturo Serra al capdavant del seu quartet instrumental.

Konxi Lorente, Irene Aranda i Lucía Martínez, protagonistes al campus de Vera

El dimecres 30 arribarà el torn de Kontxi Lorente, una excel·lent pianista navarresa imprescindible en l'escena valenciana des de fa anys. Hereva del corrent de piano contemporani posterior a Bill Evans, estarà acompanyada per Ales Cesarini i Borja Barrueta, amb els quals va gravar l'últim disc, About me, una col·lecció de temes originals on expressa amb enorme talent la seua força i el seu sentit melòdic.

Irene Aranda, també pianista, serà la principal protagonista del concert del dijous. Formada en el món de la improvisació lliure, la seua música ha anat adquirint a poc a poc un caràcter més arriscat i radical. El seu nou trio, amb Johannes Nästesjö al contrabaix i Núria Andorrà a la percussió, presenta el seu projecte Inner core, inspirat en el nucli de la terra, una esfera sòlida composta de ferro, níquel i altres minerals pesants a altíssimes temperatures.

El floró final a Novembre 2016, el posarà el divendres Lucía Martínez, percussionista resident a Berlín que combina la música d'improvisació amb la creació de bandes sonores cinematogràfiques. La genial creadora aterrarà a la UPV, juntament amb tres joves músics de Porto, per a presentar una proposta on el jazz s'integra en la tradició musical galaicoportuguesa. Com a resultat, el públic assistent pot gaudir del contingut del seu disc, De viento y de sal, magníficament acollit per la crítica.

El dijous, actuacions a Gandia i Alcoi

Com cada any, Novembre 2016 estarà també present als campus de Gandia i d'Alcoi. Serà el dijous dia 1, a les 20 hores, amb l'actuació de Kontxi Lorente Trio a la cafeteria de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA) i de Celia Mur, cantant a Menescal, a la de Gandia (EPSG).

És recomanable acudir als concerts amb antelació

L'accés a tots els concerts del festival és completament gratuït fins a completar l'aforament del recinte. Per això, com tots els anys, es recomana a totes les persones interessades acudir amb una antelació mínima de 30 minuts a fi d'assegurar-se l'entrada a les actuacions d'un festival històric del qual, per descomptat, recomanem gaudir.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera