Gestures à Go Go

Investigadors de la UPV i l'École Polytechnique de Montréal creen una aplicació que permet crear artificialment escriptura aparentment humana

[ 23/11/2016 ]
Gestures à Go Go

Un equip d'investigació de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l'École Polytechnique de Montréal (Canadà) ha desenvolupat Gestures à Go Go (G3), una nova aplicació que permet crear artificialment escriptura aparentment humana.

El seu treball, publicat en la revista ACM Transactions on Intelligent Systems and Technology, ha sigut demostrat recentment durant la realització del congrés MobileHCI.

Millora els sistemes de reconeixement de textos

G3 és una eina ideada per a ser utilitzada junt amb sistema de reconeixement de text manuscrit. En l'actualitat, per a poder reconèixer escriptura manuscrita o símbols en pantalles tàctils, és necessari recol·lectar una gran quantitat de dades per a preparar adequadament un reconeixedor automàtic.

Aquesta recol·lecció d'informació és costosa, tant en termes econòmics com temporals, ja que obliga a cercar usuaris que proporcionen mostres d'entrenament per a dades noves.

No obstant això, ara, amb G3 és possible millorar els sistemes de reconeixement d'escriptura sense la necessitat d'haver de recórrer a un gran nombre usuaris o demanar a aquests que realitzen diferents execucions de la mateixa paraula o gest.

Permet generar 100 mostres sintètiques a partir d'una única mostra humana

Daniel Martín-Albo, investigador del centre de recerca Pattern Recognition and Human Language Technology (PRHLT) de la UPV, afirma que "com a solució per a reduir aquests costos, G3 permet crear un model cinemàtic del que ha escrit l'usuari o usuària en una pantalla tàctil (per exemple, un caràcter, una paraula o un símbol). La modificació dels paràmetres d'aquest sistema permet generar mostres sintètiques que imiten l'estil d'escriptura d'aquesta persona".

Luis Leiva, antic investigador del PRHLT de la UPV i soci fundador de Sciling, una empresa emergent de l'espai emprenedor de la UPV, afig que, "actualment, l'aplicació permet generar 100 mostres sintètiques a partir d'una única mostra humana i es pot utilitzar des de qualsevol navegador web modern".

G3 es troba disponible en l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Aplicable a la detecció primerenca de malalties neurodegeneratives

Més enllà de l'aplicació al reconeixement d'escriptura o gestos, el treball teòric en què es basa G3 pot aplicar-se a molts altres àmbits. Per exemple, segons comenta l'investigador Réjean Plamondon, "a l'École Polytechnique de Montréal hem pogut realitzar la detecció primerenca de malalties neurodegeneratives com l'Alzheimer o trastorns cognitius com la dislèxia a través de l'anàlisi de l'escriptura". D'altra banda, aquesta tècnica ha sigut utilitzada també per a l'anàlisi biomètrica de firmes.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC