Soundcool

Un innovador sistema d'ensenyament musical desenvolupat per la UPV rep una subvenció de 100.000 euros de la Fundació Daniel i Nina Carasso

[ 17/10/2016 ]
Soundcool

Soundcool, un innovador sistema d'ensenyament artístic musical a través de dispositius mòbils desenvolupat a la Universitat Politècnica de València (UPV) en col·laboració amb Roger Dannenberg, creador d'Audacity, ha rebut un total de 100.000 euros d'ajuda de la Fundació Daniel i Nina Carasso.

A més, un segon projecte denominat València Music Art Magnets, administrat per la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana i en el qual la UPV, a través de Soundcool, participa molt activament, ha rebut una altra ajuda de 120.000 euros.

Nascut de la fusió cientificotècnica i artística de la UPV

Única universitat tecnològica espanyola que, a més de ser referència en l'àmbit cientificotècnic, compta amb una Facultat de Belles Arts de prestigi internacional, la UPV va combinar ambdós vessants per a crear el 2013 Soundcool, una aplicació emergent que ja s'usa en diversos països europeus.

El projecte, dirigit per l'investigador de la UPV Jorge Sastre, ja havia rebut el suport tant de la Generalitat Valenciana (per al període 2015-2016), com de l'actual Erasmus+ (per a usar el sistema a Itàlia, Romania, Portugal i Espanya).

Ara rep un nou impuls, sota el guiatge de la Fundació Daniel i Nina Carasso, amb un projecte de tres anys de durada que té com a objectiu el desenvolupament de la part visual; la generació d'un programari de suport per a convertir l'aplicació en una eina totalment gratuïta, i la promoció del seu ús en col·legis i escoles de música per a la creació col·laborativa audiovisual de ple dret.

València Music Art Magnets

Per la seua banda, València Music Art Magnets és un projecte dirigit pel pedagog Adolf Murillo el principal objectiu del qual és interconnectar la societat, el món educatiu i l'art contemporani a través de la música, i abordar la necessària interrelació col·laborativa entre els citats àmbits.

Amb aquesta finalitat, s'han articulat dos centres educatius pilot com a centres Music Art Magnets, juntament amb la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana. Un d'aquests és l'Institut Arabista Ribera de Carcaixent, en el qual Murillo exerceix labor docent.

L'òpera 'Mare dels peixos', entre les primeres propostes

La iniciativa, també de tres anys de durada, consistirà en la creació d'una xarxa d'escoles de primària i secundària que treballarà amb artistes i institucions educatives i culturals locals, com l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM).

Entre les seues propostes de partida, destaca l'estrena de l'òpera Mare dels peixos, una aposta ferma per crear una òpera a partir d'una rondalla d'Enric Valor, amb música de Dannenberg i Sastre.

Notícia UPV TV

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar