Dia Europeu de les Llengües

La UPV et convida a la Benvinguda del Voluntariat Lingüístic i a participar en el concurs de doblatge multilingüe i per xarxes socials a l'activitat: "140 caràcters pel Dia Europeu de les Llengües"

[ 13/09/2016 ]
Dia Europeu de les Llengües

El 22 i el 26 de setembre el Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL) de la UPV celebrarà el Dia Europeu de les Llengües, amb un concurs de doblatge multilingüe -juntament amb la Benvinguda del Voluntariat Lingüístic UPV- i l'activitat participativa "140 caràcters pel Dia Europeu de les Llengües".

Aquestes activitats són algunes de les moltes previstes i registrades en la pàgina del Dia Europeu de les Llengües (http://edl.ecml.at), del Consell d'Europa, per tal de promoure el multilingüisme a Europa, que tradicionalment se celebra el 26 de setembre.

22 de setembre, 12.30 h, Àgora: concurs de doblatge multilingüe i Benvinguda del Voluntariat Lingüístic

El proper dijous 22 de setembre, de 12.30 a 15 h, a l'Àgora de la UPV, tindrà lloc la Benvinguda del Voluntariat Lingüístic per al curs 2016-2017, juntament amb la celebració del Dia Europeu de les Llengües.

La benvinguda consistirà en una pràctica de doblatge i un concurs de doblatge multilingüe per equips, en diverses llengües (valencià, castellà, anglès i francès), amanit amb un tast gastronòmic i la realització d'un programa de ràdio experimental del Voluntariat Lingüístic.

Es tracta d'una pràctica interactiva, dinàmica i desinhibidora, amb l'objectiu d'adequar la paraula a l'expressió i els gestos dels personatges i practicar la locució estàndard en mitjans radiofònics. Per a la pràctica hi ha diversos textos en les quatres llengües esmentades. I per al concurs s'utilitzarà un text extret de Language of the enemy (basada en Romeu i Julieta, de William Shakespeare, i adaptada a la realitat d'Israel i Palestina).

L'acte de la benvinguda estarà conduït per Francesc Fenollosa i Ten, amb la col·laboració dels voluntaris lingüístics. Fenollosa és actor, doblador i director de doblatge. És conegut per la veu del Geni Tortuga en la mítica sèrie d'animació Bola de Drac i ha dirigit doblatges de pel·lícules com Els pardals, Psicosi o Marnie, de Hitchcock.

Per a participar és necessari inscriure's abans del 20 de setembre en l'enllaç que figura a peu de pàgina. Les places són limitades. A més els estudiants interessats a formar part del Voluntariat Lingüístic de la UPV poden inscriure's per mitjà del formulari d'inscripció -que està vigent durant tot el curs acadèmic- per a participar en altres activitats i col·laborar en la promoció del valencià a la Universitat

Amb l'acte del 22 de setembre, s'inicien les activitats previstes per al curs 2016-2017 del Voluntariat Lingüístic de la UPV, un programa per a impulsar la participació dels estudiants universitaris en la promoció de l'ús del valencià i del plurilingüisme en l'àmbit universitari.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC