Ephoox Enginyeria

La UPV posa en marxa una nova empresa derivada (spin-off) -impulsada per investigadors de l'iTEAM- de solucions per a comunicacions, defensa i biotecnologia

[ 25/07/2016 ]
Ephoox Enginyeria

La Universitat Politècnica de València ha constituït una nova empresa derivada. Es tracta d'Ephoox Enginyeria Societat Limitada, empresa de base tecnològica impulsada pels investigadors de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM) de la UPV José Mora, José Capmany i Beatriz Ortega. També participa en Ephoox l'empresa Telnet Redes Inteligentes SA, matriu del Grup Telnet.

Ephoox Enginyeria SL centra la seua activitat inicial en el desenvolupament de solucions en el sector de les comunicacions. A curt termini també traslladarà la seua tecnologia als camps de la defensa i la biotecnologia. En concret, treballa en el disseny i la fabricació d'instrumentació avançada basada en tecnologia de fotònica de microones, el desenvolupament de protocols de monitoratge, com també en serveis de gestió i manteniment de xarxes.

Tal com destaca José Capmany, Ephoox és el resultat de la transferència de tecnologia i resultats generats pel grup de comunicacions òptiques de l'ITEAM, fruit de la labor investigadora de més de 25 anys en aquest camp. "El coneixement resultant de l'experiència en recerca de frontera constitueix el principal valor afegit aportat per la UPV a aquest projecte empresarial", explica Capmany.

Actualment, la instrumentació òptica que es desenvolupa sol anar associada a una marca concreta d'instrumentació electrònica. "La nostra proposta de valor resideix a desenvolupar i comercialitzar productes compatibles amb qualsevol fabricant, millorant fins i tot les especificacions tècniques respecte dels nostres competidors", afig José Mora. D'aquesta manera, Ephoox ofereix solucions avançades no sols competitives en especificacions, sinó també en costos derivats de la seua adaptabilitat. "El nostre objectiu és desenvolupar instrumentació òptica avançada per a la metrologia de xarxes de comunicacions actuals i futures", conclou l'investigador.

Primer prototip

En els pròxims mesos, Ephoox llançarà el primer producte dirigit inicialment al sector de les comunicacions òptiques. A curt termini, la recerca i el desenvolupament de l'evolució d'aquest producte se centrarà en altres sectors, com ara defensa i biotecnologia.

Notícia en UPV TV

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla