Tech Transfer UPV

Obtín fins a 500.000 euros per al teu projecte empresarial gràcies al primer fons universitari espanyol de transferència de tecnologia

[ 21/07/2016 ]
Tech Transfer UPV

Tech Transfer UPV, el primer fons de transferència de tecnologia impulsat per una universitat espanyola, ha llançat la segona convocatòria, a fi de seleccionar tres projectes empresarials en els quals invertirà, en cadascun, fins a mig milió d'euros.

L'aportació, que es farà gradualment -en trams vinculats al compliment de fites, segons les necessitats i el grau de maduració i risc de cada projecte- durant un màxim de 4 anys, podrà instrumentar-se mitjançant aportacions de capital o en forma de deute (essencialment préstecs participatius) que podran ser capitalitzables en funció de les condicions acordades.

El termini de presentació de sol·licituds, obert fins al 30 de setembre

Al certamen, dirigit a projectes o empreses en qualsevol grau de maduració, hi poden optar tant persones físiques com jurídiques. Els interessats tenen fins al 30 de setembre de 2016 (inclòs) per a presentar les seues propostes.

Els projectes poden enviar-se, entre altres vies, a través de l'enllaç situat al peu de pàgina. En cas de dubte o si es requereix una ampliació de la informació, totes aquelles persones interessades poden dirigir les seues consultes a techtransferupv@clavemayor.com.

Les propostes es podran enviar a través del formulari disponible en el web del fons o a través d'altres organismes de la UPV (com ara l'Institut Idees, el CTT, la CPI...). A més d'emplenar el formulari, les persones participants podran aportar tota aquella informació addicional que consideren interessant per a palesar les bondats i l'oportunitat del seu projecte o empresa, i hauran de tenir un resum executiu del pla de negoci, i també una proposta de model de negoci que done resposta a la demanda del mercat.

Aquesta segona convocatòria, igual que l'anterior, està oberta a projectes generats en l'ecosistema de la Universitat Politècnica de València i que necessiten un impuls financer per a eixir al mercat o expandir-se, ja siga una empresa que tinga projectes amb la UPV, o amb entitats amb les quals la UPV té centres o unitats mixtos, o es plantege tenir-n'hi, o bé una iniciativa de base tecnològica i projectes innovadors basats en l'explotació de patents o que es basen en coneixement generat a la UPV; o empreses que hagen rebut serveis de suport empresarial de l'Institut Idees (UPV) o d'altres unitats de la UPV (CTT, CPI), així com empreses promogudes per emprenedors de la comunitat universitària de la UPV (estudiants, titulats, PAS i PDI).

En tots els casos, els projectes empresarials hauran de tenir domicili social a la Comunitat Valenciana i, prèviament, hauran d'estar registrats com a empresa en Idees-UPV. D'altra banda, els projectes empresarials presentats a convocatòries precedents del fons podran tornar a inscriure-s'hi, sempre que acrediten canvis que milloren substancialment els seus resultats o les seues expectatives de tornada al fons.

Procés de selecció

Una vegada analitzades les propostes, s'entrevistarà personalment els responsables dels projectes preseleccionats a fi d'elaborar una proposta d'inversió que haurà de ser aprovada pels diferents comitès i consells establits.

En total, el procés de selecció durarà entre 3 i 6 mesos. Posteriorment, si s'escau, es passarà a la fase d'instrumentació de la inversió. En qualsevol cas, el fons cerca projectes que coneguen el mercat i les necessitats d'aquest, hagen desenvolupat un model per a valoritzar els desenvolupaments i estiguen liderats per un equip capaç de generar rendiment.

L'objectiu, invertir en un màxim de 21 empreses durant els pròxims 3 anys

L'objectiu de Tech Transfer és invertir, durant els pròxims 3 anys, en un màxim de 21 empreses d'alt potencial d'impacte, a raó d'1-3 projectes per convocatòria (entre 2 i 3 per any) que siguen nous perquè aporten factors diferencials sobre la base de la seua innovació, que generen avantatges competitius i, per tant, que siguen perdurables en el temps. Aquest fons d'inversió disposa de 6 milions d'euros i té un horitzó temporal de 7 anys.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local