Rendició de comptes

L'informe 2015-2016 avala la UPV com una universitat jove, preparada, productiva, competitiva, internacional i líder

[ 18/07/2016 ]
Rendició de comptes

L'informe de rendició de comptes 2015-2016 de la Càtedra UNESCO de Gestió i Política Universitària de la Universitat Politècnica de Madrid, dirigit per Francisco Michavila, avala la Universitat Politècnica de València (UPV) com una institució jove, preparada, productiva, competitiva, internacional, capdavantera i amb una excel·lent capacitat de monetització dels serveis prestats pel seu personal docent i investigador (PDI).

No debades, en aquest darrer aspecte, el PDI de la UPV ingressa 9.618 euros per professor doctor, de manera que supera la mitjana de la resta de politècniques espanyoles (9.536), pràcticament duplica la mitjana de les universitats valencianes (4.964) i triplica la de les presencials a nivell estatal (3.226).

Un 65,9% del PDI i un 76,2 del PAS, menor de 51 anys

Quant al perfil de docents, investigadors i personal d'administració i serveis (PAS), l'informe en destaca la joventut i l'adaptació als temps actuals. Així, un 65,9% del PDI té menys de 51 anys -un 25% és menor de 41 i un 40,9% té entre 41 i 50 anys-, xifra que és fins i tot superior en el cas dels gestors del PAS: 76,2% (el 29,4 no arriba als 41 anys i el 46,8% es troba entre els 41 i 50).

Alumnes aplicats i internacionals

Quant a l'alumnat, cal destacar que els estudiants de la UPV superen el rendiment universitari mitjà. El seu percentatge d'èxit acadèmic (la relació de crèdits aprovats respecte d'aquells de què hom s'ha avaluat) se situa en el 88%, 3 punts per damunt de la mitjana de les universitats presencials espanyols i 13 més que la mitjana global de les politècniques.

A més, l'alumnat de la UPV té un caràcter obertament internacional. De fet, un 7,7% dels seus estudiants són estrangers.

Líder regional en patents i articles científics publicats

Internacionalment reconeguda -la UPV és considerada com la millor politècnica d'Espanya pels tres principals rànquings universitaris del món: ARWU (Xangai, QS i THE)-, la Universitat Politècnica de València lidera la classificació de les politècniques quant a articles científics publicats: 1.820, per damunt dels 1.777 de la Politècnica de Catalunya, els 1.661 de la de Madrid i els 318 de la de Cartagena (dades de l'any 2013).

A més, el 2014 la UPV va generar 30 patents nacionals, 9 d'internacionals i 4 llicències. Amb 222 en el darrer lustre comptabilitzat (molt per davant de les 80 de la Universitat de València i les 70 de la d'Alacant), la UPV és, amb diferència, la número 1 de la Comunitat Valenciana en aquest aspecte.

Compromesa amb el medi ambient i valorada pels seus alumnes

Finalment, l'informe destaca també la sostenibilitat i el compromís amb el medi ambient de la UPV, que només durant l'any 2014 va reduir d'un 6,55% el seu consum energètic (l'acumulat de l'últim lustre comptabilitzat supera el 20%), així com l'excel·lent valoració de la institució que fan els mateixos alumnes, dels quals un 89,6% dels de màster tornaria a estudiar a la UPV, xifra que arriba al 93% entre els de grau.

Un informe pioner i amb la garantia de tractar-se d'una auditoria externa dirigida per un avaluador de prestigi

Durant l'acte de presentació de l'informe, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assenyalat que aquest constitueix "un avanç substancial en la qualitat democràtica d'aquest país. Totes les polítiques públiques s'han d'avaluar, perquè per a governar bé cal saber exactament quins són els resultats del treball. Em sembla excepcional que la UPV ho haja fet".

D'altra banda, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha destacat el caràcter "pioner" de l'informe en el marc del sistema universitari espanyol: "Cap universitat espanyola ha fet res de semblant, i el treball del professor Michavila i de la càtedra que ell dirigeix és el millor aval, pel fet de procedir d'un agent extern a la UPV".

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC