L'ETSA copa els premis

Ana Muñoz, alumna de la UPV, guanya el concurs d'idees per a dissenyar la coberta envolupant de ceràmica de l'estadi del Villareal CF

[ 07/07/2016 ]
L'ETSA copa els premis

Ana Muñoz Alcalde, alumna de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (ETSA-UPV), ha sigut proclamada vencedora del concurs universitari d'idees per a dotar d'una coberta envolupant de ceràmica a l'estadi del Madrigal, on el Villarreal Club de Futbol disputa els partits oficials com a local.

Amb el lema "Equilibri, respecte i tradició", la proposta de Muñoz naix amb l'objectiu de convertir El Madrigal en la icona de la ciutat i redefinir, al mateix temps, els espais públics confrontants. De la proposta, el jurat n'ha valorat especialment la funcionalitat, el programa nítid i coherent i les grans possibilitats de desenvolupament posterior que ofereix.

"Un repte que acaba de la millor forma possible"

Recordant les paraules de l'arquitecte Enric Miralles, "l'única arquitectura és l'emocionant", Muñoz ha afirmat que, en la seua proposta, ha afegit a l'emoció "molt d'afalac i respecte", ja que sempre li ha apassionat la tradició de la ceràmica i de l'artesania.

En qualsevol cas, el projecte ha suposat "un repte. Vaig decidir agafar-me unes setmanes de vacances i vaig muntar a Eivissa el meu petit estudi provisional. Així va començar aquesta gran aventura que acaba de la millor forma possible, amb el meu primer premi d'arquitectura, una cosa que sembla que mai arriba, però que quan uneixes emoció i hores de treball per a generar tot això que es té al cap, es pot aconseguir".

'Endavant', segon premi, i 'Yellow submarine', tercer

El segon premi ha sigut per a Endavant una proposta realitzada per l'equip conformat per Elisa Hernández Martín, Daniel Tornero Yépez, Elvira Capella Valls, Francisco Javier Gomáriz Moreno, Noelia Gorris Vicent, Beatriz Alborch Vidal i Raúl Benages Catalán.

Aquesta proposta vertebra una solució radicalment nova a partir de l'edificació actualment existent, és a dir, sense entrar en conflicte entre totes dues i generant espais d'ús entre les dues estructures.

El podi l'ha completat Yellow submarine, proposta duta a terme pel grup integrat per Daniel Veenstra Martínez, Beatriz Garví Merino, Borja Tur Aguilar, Jesús Saorín Gómez i Jorge Torroglosa. Aquest projecte aposta per una imatge dinàmica generada a partir de l'ús de diversos materials en la realització de l'envolupant.

5000 euros de premi a cadascun dels projectes guanyadors

Tots els guanyadors del certamen, al qual podien concórrer estudiants d'arquitectura de totes les universitats valencianes, són alumnes de l'ETSA-UPV. Cadascun dels tres projectes guanyadors rebrà, així mateix, un premi de 5000 euros. La celebració del concurs, no obstant això, no implica cap compromís de dur a terme les solucions proposades.

Càtedra d'empresa Villarreal CF-UPV

Aquesta activitat s'emmarca dins de la càtedra d'empresa que el Villareal CF ha signat amb la UPV, la finalitat de la qual és la promoció i el desenvolupament d'activitats de formació, divulgació, transferència de coneixement i recerca i desenvolupament en l'àmbit de l'esport.

Mariano Alcañiz, director de l'institut i3B i responsable de la càtedra, ha mostrat la seua satisfacció "per les expectatives favorables que planteja aquesta col·laboració amb el Villareal CF en les seues múltiples facetes", tant en l'àmbit de la recerca aplicant la neurociència a l'activitat física, com en la col·laboració tècnica i tecnològica.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC