Graus 2016-2017

La Universitat Politècnica de València, la millor politècnica d'Espanya segons el rànquing de Xangai, ofereix 4.545 places de nou ingrés en 36 graus i 5 dobles graus

[ 13/06/2016 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), la millor tecnològica d'Espanya, segons el rànquing de Xangai, ofereix 4.545 places per al curs 2016-2017, en 36 titulacions de grau i 5 dobles graus. Com a novetat, al setembre començarà a impartir-se a la Facultat de Belles Arts el nou Grau en Disseny i Tecnologies Creatives, amb 110 places de nou ingrés.

Miguel Ángel Fernández -vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació- ha declarat que "respecte a altres títols similars que ja hi ha en el panorama universitari espanyol, el Grau en Disseny i Tecnologies Creatives de la UPV té unes peculiaritats molt significatives que el distingeixen i hi donen un valor afegit. I és que incorpora no sols aspectes propis de la titulació de Belles Arts, sinó que també té professors dels departaments d'Informàtica, que hi donen un alt valor tecnològic".

Miguel Ángel Fernández ha afegit que "en el sistema espanyol no hi ha un títol similar perquè, de totes les universitats politècniques, només la UPV compta amb estudis de Belles Arts i, per tant, sols la nostra institució pot oferir un perfil mixt com aquest, capaç de gestionar projectes, des del punt de vista artístic, que incloguen el disseny, la maquetació, la il·lustració digital, el retoc digital d'imatges, l'animació vectorial, els entorns multimèdia... però amb una gran càrrega tecnològica".

La UPV, capdavantera de les tecnològiques espanyoles

La UPV és la universitat tecnològica espanyola que apareix en primer lloc en el rànquing de la Universitat Jiao Tong de Xangai, considerat el més important del món. Aquest rànquing elabora també subclassificacions per àrees de coneixement. En aquest cas, la UPV es col·loca entre les 100 millors del món en Química i Matemàtiques; entre les 150 de major prestigi en Informàtica, i entre les 200 millors universitats del planeta en la branca d'Enginyeria.

Reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

No solament el rànquing de Xangai considera la UPV una de les millors del món. També els altres dos principals rànquings, el QS i THE, avalen el nivell docent de la UPV. Així, el QS World University Rànquing, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, situa la UPV entre les millors universitats del món en l'última edició i la destaca com una de les 100 millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals.

D'altra banda, el rànquing mundial de la revista Times Higher Education (THE) situa la UPV entre les 150 millors universitats del món menors de 50 anys, un indicador que cerca assenyalar les institucions emergents del present amb un gran potencial de futur.

Un 94% dels seus titulats i titulades tornaria a la UPV

El mateix alumnat de la UPV també està satisfet amb la qualitat de la institució. Així es desprèn de les enquestes a les titulades i titulats, en les quals un 94% afirma que tornaria a cursar la carrera a la UPV si haguera de començar de nou.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla