NTV 2016

La UPV, protagonista dels Premis al Millor PFC, al Personatge Destacat de la CV, a l'Empresa Jove/Emprenedor i a la Promoció Internacional

[ 20/05/2016 ]
NTV 2016

La Universitat Politècnica de València (UPV) va ser anit la gran triomfadora de la gala de lliurament dels XVIII Premis de la Nit de les Telecomunicacions Valencianes (NTV 2016), celebrada a L'Hemisfèric de la Ciutat de les Arts i les Ciències, sota el lema "Telecomunicacions per a un desenvolupament sostenible".

No en va, entre titulats, empresaris, la institució i el catedràtic Vicente Enrique Boria, la UPV va protagonitzar la meitat dels vuit guardons en pugna.

Vicente Boria, enginyer de l'any

Així, en la categoria de Personatge Destacat de la Comunitat Valenciana -enginyer de l'any-, el premi va recaure en Vicente Enrique Boria Espert, enginyer de Telecomunicació (1993) i doctor (1997) per la UPV, de la qual és catedràtic des del 2003.

Soci fundador i assessor científic de l'empresa de base tecnològica AURORASAT, Boria va impulsar el 2010 la creació del Consorci Espacial Valencià (VSC), la comissió executiva del qual presideix en l'actualitat.

Santiago Vázquez (ETSET-UPV), millor PFC

D'altra banda, Santiago Vázquez, enginyer de Telecomunicacions per la UPV, va ser guardonat amb el Premi al Millor Projecte de Fi de Carrera, pel projecte Filtre temporal per a estudis de perfusió sanguínia per ressonància magnètica en tumors de pròstata, dirigit pel professor Ignacio Bosch Roig i presentat per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació (ETSET-UPV).

Yeeply Mobile SL, Premi a l'Empresa Jove/Emprenedor

Dos titulats més per la UPV, l'enginyer de Telecomunicació Luis Picurelli i el de Camins, Canals i Ports Héctor Badal, van ser reconeguts també en la gala. En aquest cas, es van emportar el Premi a l'Empresa Jove/Emprenedor, per Yeeply Mobile SL, base de Yeeply.com, una plataforma/mercat web (marketplace) de serveis de desenvolupament d'aplicacions i webs mòbils que, en a penes tres anys, s'han convertit en referència internacional.

Emparats en l'origen per l'Institut Idees de la UPV, Picurelli i Badal han rebut nombrosos guardons, entre els quals destaca el premi del Certamen Nacional de Joves Emprenedors 2014, dotat amb 25.000 euros.

La institució, reconeguda a través del consorci valencià Val Space

Juntament amb tots ells, la NTV 2016 va reconèixer també la mateixa UPV, integrant al costat de la Generalitat Valenciana, l'Ajuntament de València i la Universitat de València-Estudi General, del consorci valencià Val Space, guardonat amb el Premi a la Promoció Internacional de la Comunitat Valenciana.

Encamina -Premi a l'Empresa Impulsora del Sector-, el projecte Sistemes TIC per a la gestió del programa de gratuïtat de llibres de text XarxaLlibres de la Generalitat Valenciana -Premi al Projecte Rellevant-, l'Ajuntament de Torrent -Premi a la Institució Pública o Organització Impulsora de les TIC- i Paco Negre - Teleco Honoris Causa -, han completat el palmarès de la present edició.

Notícia UPV TV

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla