Spiers Memorial Prize 2016

La Royal Society of Chemistry, la societat química més antiga del món, premia Avel·lí Corma pel seu treball en processos catalítics sostenibles

[ 10/05/2016 ]
Spiers Memorial Prize 2016

La Royal Society of Chemistry (RSC) del Regne Unit ha concedit el seu premi Spiers Memorial 2016 a Avel·lí Corma, investigador de l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Centre Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), pels seus treballs en el disseny molecular de catalitzadors i en processos catalítics sostenibles en els camps del refinament d'hidrocarburs i els derivats de la biomassa.

Integrada per més de 50.000 membres, l'RSC és la societat més antiga del món en l'àmbit químic. Creada a mitjan segle XIX, aquesta prestigiosa organització sense ànim de lucre, que té com a objectius la promoció de la química i el suport a aquesta, celebra enguany el 175è aniversari.

Reconeix el treball de Corma com a contribució extraordinària

El Premi Spiers Memorial s'atorga, de forma anual, a aquell científic que haja realitzat una contribució extraordinària en el camp de la química, mereixedora de ser presentada en una Faraday discussion, reunió de debat entre experts de diferents països centrada en alguna àrea de desenvolupament creixent en l'àmbit químic i en les interrelacions d'aquesta àrea amb altres disciplines científiques.

Les Faraday discussions se celebren en el si de l'RSC, i tenen com a objectiu la confrontació d'idees sobre un article científic que els participants en la discussió han rebut prèviament.

47 dels guanyadors d'aquest premi van aconseguir posteriorment el Nobel

La rellevància del Premi Spiers Memorial és inqüestionable. No debades un total de 47 dels guanyadors d'aquest guardó van aconseguir posteriorment, gràcies a la importància de les seues contribucions, el Premi Nobel. Entre ells hi ha noms tan il·lustres com els de Harry Kroto, Fred Sanger o Linus Pauling.

Corma, que serà per tant presentat en el sopar de la Faraday discussion en la qual està convidat a participar, rebrà a més 2.000 lliures, una medalla de reconeixement i un certificat acreditatiu.

"És un gran honor, i participar en la 'Faraday discussion', un privilegi"

El professor de recerca ha mostrat la seua satisfacció pel guardó. "Rebre el premi Spriers Memorial és un gran honor, i participar en la Faraday discussion, un privilegi", ha afirmat. El premi es lliura en commemoració de Frederick S. Spiers, nascut el 21 d'octubre del 1875 i conegut pel seu treball com a secretari de la Faraday Society, que va ajudar a fundar el 1902.

Referència internacional en l'àmbit químic

Nascut a Moncofa (Plana Baixa) el 1951, Avel·lí Corma és, sens dubte, un dels científics més prestigiosos del món en el seu àmbit. Va estudiar Química a la Universitat de València, es va doctorar a la Universitat Complutense de Madrid el 1976 i va cursar estudis postdoctorals al Departament d'Enginyeria Química de la Queen's University del Canadà.

Vinculat al CSIC des de l'any 1979, Corma desenvolupa des del 1990 la seua labor científica a l'ITQ, situat al campus de Vera de la UPV. Allí treballa en el disseny molecular de catalitzadors i en processos catalítics sostenibles en els camps del refinament d'hidrocarburs i derivats de la biomassa, i també en química fina.

A l'abril va ser nomenat 'honoris causa' per la Universitat de Jaén

Aquest premi se suma a l'extensa llista de reconeixements assolits per l'investigador UPV-CSIC, que l'any 2014 va recollir a Oviedo el Premi Príncep d'Astúries de Recerca Científica i Tècnica, i fa poc -a l'abril-, va ser nomenat doctor honoris causa per la Universitat de Jaén.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC