Kidsize

L'IBV (UPV-IVACE) desenvolupa una app que permet conèixer la talla idònia per als xiquets sense necessitat de provar-los la roba

[ 02/05/2016 ]
Kidsize

L'Institut de Biomecànica (IBV), centre concertat entre l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i la Universitat Politècnica de València (UPV) ha presentat els resultats del projecte europeu Kidsize, entre els quals figura el desenvolupament de dues innovacions pioneres a nivell mundial que permetran als consumidors conèixer la talla idònia de la roba infantil sense necessitat que els xicotets es proven la roba.

Impulsat per tres associacions empresarials -l'Associació Espanyola de Productes per a la Infància (ASEPRI), la francesa Nova CHILD i l'Associació Europea de Productes per a la Infància- el projecte Kidsize ha explicat, per al seu desenvolupament tecnològic, amb un altre centre de referència internacional a més de l'IBV, l'Intelligent Systems Research Institute (ISRI) del Regne Unit, així com amb la col·laboració d'Ozongo, empresa espanyola especialitzada en màrqueting online i solucions de comerç electrònic.

Al costat de tots ells, amb l'objectiu d'acostar el desenvolupament tecnològic a les necessitats de les empreses, aquest projecte finançat per la Unió Europea a través de la seua 7º Programa Marque de Recerca i Desenvolupament Tecnològic, ha inclòs a dues marques de moda infantil: Bóboli i Sucre d'Orge.

Obté les figures en 3D a partir de dues fotografies

Juan Carlos González, director d'Innovació en Indumentària de l'IBV, ha explicat que, "d'una banda, hem desenvolupat una app per a mesurar als xiquets de manera senzilla en tres dimensions (3D), i per un altre, un sistema d'assignació de talles".

"D'aquesta manera", ha afegit l'investigador, "podrem encertar sempre amb les talles de roba per als nostres fills. Solament hem de realitzar dues fotografies amb una app. Així obtindrem la figura en 3D. El sistema processa les dades i ens indica què talla hem de triar i com quedaria la peça".

Mesures precises i un 90% de fiabilitat

Els resultats del projecte mostren que, amb l'app, els mesuraments són més ràpides i molt més precises -menys d'1 cm d'error- que si les prenguérem amb una cinta mètrica -de 2 a 5 cm de possible desviació-. "Aquesta precisió", ha incidit González, "és fonamental si volem utilitzar aquestes mesures per a donar una recomanació de talla, ja que en la roba infantil les diferències amb prou faenes són de 2 a 4 centímetres".

A més, "basant-se en les dimensions obtingudes, Kidsize és capaç d'oferir dues recomanacions de talla: la de la marca, recomanada per a aqueix moment; i la dels pares, pensada perquè el xiquet o xiqueta puga utilitzar la peça tant la present temporada com la següent".

Al seu torn, Kidsize proporciona informació sobre com quedaria la peça en diferents zones: tors, cintura i longitud de la màniga, entre unes altres.

L'eficàcia de Kidsize està absolutament contrastada. No en va, "els resultats del projecte mostren que Kidsize proporciona recomanacions adequades en un 90% dels casos, superant d'aquesta manera les habituals recomanacions basades en l'altura o en l'edat del xiquet, que obtenen al voltant d'un 50% d'encert".

Avantatges per a empreses i usuaris

Gràcies a Kidsize, els adults podran dur a terme les compres sense necessitat d'anar acompanyats pels xicotets, a més d'oferir a les empreses avantatges addicionals, ja que "en requerir solament certa informació sobre el sistema de tallaje i el procés de control de qualitat seguit per la marca o fabricadora, és fàcilment escalable para grans col·leccions de peces de vestir".

Un impuls per al comerç electrònic, on en l'actualitat es retorna prop del 40% de les compres

Kidsize pot suposar un impuls significatiu per al comerç electrònic, on en l'actualitat, segons dades de l'Associació Europea de Productes per a la Infància, es retorna quasi el 40% de les compres realitzades, la qual cosa suposa un cost per a les empreses del sector en la UE d'entre 1200 i 1600 milions d'euros a l'any. El principal motiu -en un 75% dels casos- és la falta d'ajust del producte adquirit.

Notícia UPV TV

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries