Sàhara Occidental

A través d'una iniciativa conjunta amb EMT València, la UPV dóna a la Universitat de Tifariti 100 ordinadors per a equipar dues aules informàtiques

[ 25/04/2016 ]
Sàhara Occidental

La Universitat Politècnica de València i l'Empresa Municipal de Transports (EMT València) s'han unit per dur a terme una donació conjunta amb destinació a la Universitat de Tifariti, situada al Sàhara Occidental.

En concret, l'EMT ha cedit un autobús de línia retirat fa poc de la seua flota metropolitana, que la UPV ha carregat amb 100 ordinadors procedents de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI-UPV) a fi d'equipar dues aules informàtiques.

En perfectes condicions d'ús

Tant el vehicle com els ordinadors es troben actualment en bones condicions d'ús. No debades, Josep Enric García Alemany, gerent d'EMT València, ha explicat que es tracta d'"un autobús que estava operant en la nostra flota fins al mes de febrer passat, quan vam incorporar 21 vehicles nous i en vam retirar del servei diari d'altres. Està en perfectes condicions -tant de seguretat com de confort- i té la ITV passada".

Una iniciativa de la UPV

Pel que fa a l'origen de l'acció, García Alemany ha assenyalat que "va ser la UPV qui va proposar la donació, i ens va semblar que l'operació encaixava perfectament amb la nostra política social actual, tant interna com externa. Vam pensar que era una proposta fenomenal, i per això ens vam llançar de cap a dur a terme aquesta col·laboració".

Rosa Puchades, vicerectora de Responsabilitat Social, Cooperació i Esport de la UPV, ha explicat l'itinerari que seguirà el vehicle: "L'autobús amb els 100 ordinadors ha partit ja cap a Alacant, i des d'allí serà traslladat amb vaixell. Després, la Lluna Roja es farà càrrec de tot quan arribe al port, i transportarà els ordinadors fins als campaments".

Les despeses del viatge, sufragades per la campanya del Llibre Solidari mampresa per l'Àrea d'Activitats Culturals de la UPV

Les despeses del viatge de l'autobús fins a la universitat sahrauí es pagaran gràcies a la campanya del Llibre Solidari mampresa per l'Àrea d'Activitats Culturals de la UPV en el marc de la Setmana del Llibre organitzada per la Biblioteca General.

La campanya, que comença demà dimarts, permetrà a tota aquella persona que vulga col·laborar-hi fer-ho comprant, a partir d'un euro de cost, algun o alguns dels llibres exposats al vestíbul de la Biblioteca General del campus de Vera. La recaptació, de manera íntegra, es destinarà a sufragar el trajecte fins al Sàhara Occidental.

Una universitat amb 4 titulacions i 450 estudiants

Aquesta acció s'emmarca dins de l'acord que, al començament de l'any 2015, la UPV, al costat de les universitats de València, Alacant i Jaume I, va formalitzar amb la Universitat de Tifariti, centre fundat l'any 2012 i que, en l'actualitat, comprèn més de 450 estudiants entre les quatre titulacions que ofereix: Infermeria, Magisteri, Informàtica i Periodisme.

Puchades ha afegit que "va ser en la primera Jornada pel Sàhara, celebrada a la UV, quan el rector de la Universitat de Tifariti, Jatari Hamudi Andal-la, ens va explicar les necessitats més immediates que tenien. Entre aquestes hi havia tant les aules informàtiques com algun vehicle que poguera funcionar pels campaments, així que vam decidir posar-nos a treballar per intentar donar un colp de mà".

Notícia UPV TV

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local