PoliApps

La UPV llança la seua botiga d'aplicacions mòbils gratuïtes per a facilitar la vida universitària de diferents tipus d'usuaris

[ 18/04/2016 ]
PoliApps

La Universitat Politècnica de València (UPV) presenta PoliApps, una idea pionera dins de l'àmbit universitari espanyol consistent en el llançament d'una tenda d'aplicacions mòbils gratuïtes capaces de respondre a les necessitats de diferents perfils d'usuaris.

PoliApps (apps.upv.es), a la qual és possible accedir directament des de l'enllaç situat a peu de pàgina, es pot utilitzar tant des de l'ordinador com a través de tauletes i mòbils (està habilitada per als dos principals sistemes operatius en l'actualitat: iOS i Android).

Múltiples app en lloc d'una única gran a la recerca d'una major utilitat

Jaime Busquets, director de Sistemes i Xarxes de la UPV, explica que PoliApps "sorgeix com a conseqüència d'un procés d'innovació oberta que estem duent a terme a la UPV per a ser capaços de moure'ns millor en un món tan canviant".

"Una de les idees que ha anat superant fases dins d'aquest procés", prossegueix Busquets, "ha sigut la de tenir una tenda d'apps pròpia de la UPV. No fer una app cada vegada més gran, sinó dividir-la. D'aquesta manera, s'evita haver de canviar-la sencera cada vegada que siga necessari dur a terme una modificació. A més, la UPV integra una comunitat molt diversa, amb diferents necessitats, per la qual cosa sembla raonable que discriminem en virtut de cada tipus d'usuari".

Permet conèixer des de notes o places de pàrquing disponibles fins als menús dels menjadors i les cafeteries del campus

Nascuda amb l'objectiu de facilitar la vida universitària tant als membres de la comunitat universitària de la UPV -alumnat, professorat, personal de serveis, personal investigador, etc.- com als visitants externs, les diferents aplicacions permeten a la persona usuària accedir a informació sobre qualificacions, places de pàrquing disponibles, menús de menjadors, cafeteries del campus, etc.

"La col·lecció inicial d'aplicacions disponibles és molt senzilla", indica el director de Sistemes i Xarxes de la UPV, "i ens permetrà verificar-ne l'eficàcia. Cada usuari s'instal·larà les que li siguen de més utilitat, se les desinstal·larà, en suggerirà millores. Tot això ens permetrà evolucionar".

En un futur, podria obrir-se a app no desenvolupades per l'equip intern de la UPV

No en va, la UPV no pretén fer de PoliApps un sistema tancat, sinó viu, canviant, capaç d'explorar processos de millora contínua que, en un futur, podrien sorgir de desenvolupadors externs, tal com afirma Busquets: "La tenda, en un moment determinat, pot estar oberta a aplicacions que no estiguen desenvolupades pel mateix equip intern de la UPV".

Notícia UPV TV

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato