U-Rànquing

La Universitat Politècnica de València, segona millor universitat d'Espanya i referència universitària a la Comunitat Valenciana

[ 31/03/2016 ]
U-Rànquing

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la segona millor universitat d'Espanya, segons afirma la quarta edició de l'U-Rànquing, que ha sigut presentada aquest matí a Madrid.

Elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE), l'U-Rànquing analitza i avalua els tres principals àmbits d'actuació universitaris: docència; recerca, i innovació i desenvolupament tecnològic. A partir d'aquests, estableix una doble classificació, per rendiment (tenint en compte les diferents grandàries de cada universitat) i en termes absoluts (per volum de resultats).

Per a la present edició, l'U-Rànquing incorpora informació de 13 universitats privades, que abasten d'aquesta manera un total de 61 institucions, la qual cosa suposa més del 95% del sistema universitari espanyol.

Referència nacional en innovació i desenvolupament tecnològic

En el còmput global per rendiment, la UPV se situa com la millor universitat de la Comunitat Valenciana i la segona d'Espanya, igualada amb la Universitat Autònoma de Barcelona i la Politècnica de Catalunya. Tan sols la Pompeu Fabra millora els resultats de la UPV a nivell nacional.

En la citada classificació, la UPV és segona en innovació i desenvolupament tecnològic, cinquena en docència i setena en recerca. Pel que fa als termes de volum absolut, és segona, sisena i vuitena d'Espanya respectivament, i cinquena en la classificació global.

U-Rànquing

La quarta edició de l'U-Rànquing ha sigut desenvolupada per un ampli equip d'investigadors i tècnics de l'IVIE, dirigits per Francisco Pérez, catedràtic d'Anàlisi Econòmica de la Universitat de València (UV) i director de Recerca de l'IVIE, i Joaquín Aldás, professor de recerca de l'IVIE i membre de la UV.

Per al seu desenvolupament, l'U-Rànquing ha comptat amb la col·laboració d'experts en avaluació de l'activitat universitària i la qualitat d'aquesta pertanyents a més d'una desena d'institucions d'educació superior espanyoles.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC