Tecnologia, entreteniment, disseny

No has assistit mai a un TEDx? Aquesta és la teua oportunitat. El 19 de febrer, en directe al campus de Vera i per 'streaming' gratuït a Alcoi i Gandia

[ 25/01/2016 ]

El divendres 19 de febrer, a partir de les 16 h, se celebra a l'Auditori Alfons Roig, de la Facultat de Belles arts UPV, l'esdeveniment TEDxUPValència, sota el títol "Destí: causalitat (casualitat)". Es tracta d'un conjunt de microxarrades, de 3 a 18 minuts, en les quals els 12 ponents seleccionats per a l'ocasió parlaran de la casualitat, entesa com a imprevisió, accidentalitat o carambola.

Per a la ciència, la causalitat és un principi fonamental de la recerca científica. La millor forma d'entendre i explicar les coses és conèixer-ne les causes, i això permet tant prevenir-ne les conseqüències com controlar-ne els efectes. Res existeix per atzar, i tota acció comporta una reacció. Descarta això definitivament les casualitats o encara queda lloc per a aquelles petites connexions entre successos, persones o informació a través de fils invisibles que només s'albiren per moments?

Entre els ponents confirmats en aquesta edició, figuren perfils ben diversos: África Pastor, vicepresidenta de la Fundació Daniela; Aida Navarro i Santiago de Molina, tots dos arquitectes; Mariano Collantes, biòleg, divulgador i il·lustrador científic; i Pau Giner, dissenyador de la Viquipèdia, entre d'altres. La informació sobre els ponents d'aquesta edició s'anirà completant en la pàgina web de TEDxUPValència els pròxims dies.

L'esdeveniment es retransmetrà de forma gratuïta i exclusiva als campus de Gandia i Alcoi, sota la fórmula de reproducció en temps real (streaming) tancada. Els assistents als campus externs podran viure l'experiència com si estigueren presencialment al teatre: percebran el marxandatge de l'esdeveniment, gaudiran d'un servei d'àpats a mitjan vesprada i rebran la visita de convidats i, fins i tot, alguna sorpresa.

Tecnologia, entreteniment, disseny

TED significa tecnologia, entreteniment i disseny, tres grans àrees que en conjunt donen forma avui al futur. Amb aquestes premisses, la institució sense ànim de lucre TED es dedica a difondre idees que mereixen la pena. Va començar a caminar a Califòrnia l'any 1984, i en l'actualitat té oficines a Nova York i Vancouver.

TED celebra un esdeveniment anual en el qual alguns dels pensadors i emprenedors més importants del món comparteixen els temes que més els apassionen. El públic és quasi tan extraordinari com els oradors. Pels esdeveniments TED han passat personalitats de la talla de Bill Clinton, Bill Gates, Jane Goodall, Frank Gehry, Paul Simon, Sir Richard Branson, Philippe Starck i Bono. Són ja tan famosos que s'han popularitzat com "el millor balneari del cervell" i "un viatge al futur".

Gràcies a l'èxit de la iniciativa TED, han sorgit els esdeveniments TEDx, un programa de conferències locals i organitzades de forma independent que permeten gaudir d'una experiència similar a les conferències TED, amb ponències en viu i actuacions artístiques per a afavorir la connexió i el debat entre els assistents.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC