Contra la violència de gènere

La UPV s'adhereix hui dimecres, 25 de novembre, als actes de conscienciació davant la violència de gènere amb nombroses accions

[ 24/11/2015 ]
Contra la violència de gènere

Fermament compromesa amb la defensa dels drets humans, la Universitat Politècnica de València (UPV) s'adhereix un any més als actes de conscienciació davant la violència de gènere i condemna d'aquest flagell de la societat, que ja ha costat a Espanya, al llarg del 2015, 48 víctimes mortals, totes elles dones.

En memòria seua, i alhora com a mostra de suport als seus familiars i altres víctimes de la violència de gènere, la UPV ha guardat un minut de silenci a les 12 hores a l'Àgora del seu campus de Vera (València).

Manifest del rector

El rector de la UPV, Francisco Mora, en el manifest de condemna que pot llegir-se íntegre al peu de pàgina, ha assenyalat que "el nostre esforç es dirigeix a la prevenció, detecció i correcció de les manifestacions de la violència contra les dones en el nostre entorn immediat".

Múltiples activitats de conscienciació

El programa d'activitats de conscienciació inclou la distribució de diverses lones per tot el campus de Vera, amb el lema 'No hi ha persona més cega que la que no vol vore', així com el cicle de vídeos 'Disculpen les molèsties. El masclisme mata', que es projecta a les pantalles del circuit tancat de televisió de les diverses facultats i escoles.

A més, l'Àgora acull també "Sabates roges", el projecte realitzat per Amnistia Internacional en col·laboració amb la Delegació d'Alumnes de la UPV, i "Qüestió de parella", acció inclosa en el marc de la campanya "Que ningú controle la teua vida" de Creu Roja Joventut.

A més, el Vicerectorat de Responsabilitat Social, Cooperació i Esport, en col·laboració amb els restaurants del campus, està repartint estovalles i tovallons amb missatges de conscienciació.

'Micrometratges' i taller de prevenció a Gandia

Al campus de Gandia te lloc el concurs de micrometratges "Relacions d'igualtat, relacions saludables", a més del Taller de Prevenció de la Violència de Gènere, impartit a partir de les 17 hores per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones.

Notícia UPV TV

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla