Acreditació EUR-ACE

Tres títols de la UPV reben el prestigiós segell d'excel·lència internacional en l'àmbit de l'enginyeria

[ 27/10/2015 ]
Acreditació EUR-ACE

Tres títols de la Universitat Politècnica de València (UPV), el Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes, el Màster Universitari en Construccions i Instal·lacions Industrials, i el Màster Universitari en Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient, han sigut reconeguts amb el segell d'excel·lència internacional EUR-ACE, que atorga l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) en nom de la prestigiosa agència European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).

Aquest segell acredita a nivell mundial la qualitat dels estudis en l'àmbit de l'enginyeria, a partir d'una sèrie d'estàndards definits ¿-la rellevància, la transparència, el reconeixement i la mobilitat- previstos en l'Espai Europeu d'Educació Superior.

Cinc titulacions reconegudes des del 2014, data de lliurament dels primers certificats d'aquest nivell a Espanya

A aquests reconeixements cal afegir els concedits l'any 2014, quan per primera vegada es van lliurar certificats d'aquest nivell a Espanya. Llavors, de les nou acreditacions a institucions espanyoles (només altres tres universitats, a banda de la UPV, en van aconseguir alguna: la Universitat Carlos III, la Universitat de Mondragón i la Pontifícia de Comillas), dues van ser per a la UPV. En concret, per al Màster Universitari en Enginyeria del Formigó i el Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius.

Així, la UPV ja té cinc titulacions -un grau i quatre màsters- reconegudes internacionalment pel segell EUR-ACE, que acredita que els estudis compleixen àmpliament les exigències professionals de l'enginyeria, amb independència del context concret de cada país, i suposa un aval importantíssim per a l'excel·lència acadèmica de la universitat que els imparteix.

L'ETSED, l'EPSA, l'ETSEI i el Departament d'Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient, entitats responsables dels títols acreditats

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV) i l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA-UPV) són les entitats responsables del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes, sota el lideratge d'Enrique Ballester i Juan Ignacio Torregrosa i la direcció acadèmica de Marina Puyuelo i Mª Ángeles Bonet.

D'altra banda, el Màster Universitari en Construccions i Instal·lacions Industrials és responsabilitat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials i Jorge García Serra, amb la direcció acadèmica de Gonzalo López Patiño.

En el cas del Màster Universitari en Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient, n'és responsable el Departament d'Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient, de la mà de Joaquín Andreu i sota la direcció acadèmica d'Eduardo Cassiraga.

Quatre títols més de la UPV tenen el segell EURO-INF

Al costat dels cinc títols esmentats, n'hi ha quatre més de la UPV que tenen en l'actualitat el segell EURO-INF, reconeixement equivalent a l'EUR-ACE en l'àmbit dels estudis d'informàtica.

Es tracta del Grau en Enginyeria Informàtica; el Màster Universitari en Enginyeria de Programari, Mètodes Formals i Sistemes d'Informació; el Màster Universitari en Intel·ligència Artificial, Reconeixement de Formes i Imatge; i el Màster Universitari en Computació Paral·lela i Distribuïda. Pròximament aquests màsters rebran la comunicació de l'ANECA amb referència al dia en què es durà a terme el lliurament d'aquestes distincions.

Primera universitat espanyola que disposa de les tres acreditacions de primer ordre internacional: ABET, EUR-ACE i EURO-INF

Aquests reconeixements se sumen a altres certificats internacionals que la UPV ja té en l'actualitat -com ara l'exigent ABET, atorgat per aquesta agència americana d'acreditació l'any 2012-, la qual cosa demostra el compromís de la institució valenciana amb l'educació de qualitat.

No debades cap universitat espanyola va aconseguir reunir aquests tres segells de primer ordre internacional -ABET, EUR-ACE i EURO-INF- abans que ho fera la UPV.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local