En l'1,8% del top mundial

La UPV se situa entre les 450 millors universitats del món, segons el Center for World University Rankings, i en el lloc 155 en el camp de les patents internacionals

[ 20/07/2015 ]

El Center for World University Rankings ha situat la Universitat Politècnica de València (UPV) entre les 450 millors universitats del món. Concretament, la UPV ocupa la posició 440 d'aquesta classificació. Així mateix, aquesta nova edició del rànquing CWUR destaca també la nostra universitat en el camp de patents internacionals, i la situa en el lloc 155. En tots dos casos, la UPV millora els resultats obtinguts respecte al 2014: en la darrera edició, el CWUR va adjudicar a la UPV el número 474 en el rànquing general i el 204 en patents internacionals.

De les més de 25.000 universitats existents en el món, aquest rànquing classifica les 1.000 millors universitats en funció de paràmetres com la qualitat de l'ensenyament, les publicacions en revistes científiques d'impacte, el nombre de patents internacionals o la quantitat de cites dels treballs publicats pels investigadors. Els resultats de 2014 situen la UPV en l'1,8% del top mundial de les institucions d'ensenyament superior.

Quant a la classificació parcial, a més del paràmetre de les patents internacionals -ja esmentat-, la UPV obté les posicions següents: 218 en qualitat del professorat; 367 en qualitat de l'ensenyament; 437 en publicacions en revistes científiques d'impacte; 386 en quantitat de cites dels treballs publicats pels investigadors; 505 en influència (nombre de treballs de recerca que apareixen en revistes altament influents), i 567 en taxa d'ocupabilitat d'alt nivell dels titulats.

El rànquing està liderat per la Universitat de Harvard, seguida per la Universitat de Stanford, el Massachusetts Institute of Technology (MIT), la Universitat de Cambridge i la Universitat d'Oxford. A nivell nacional, la Universitat Politècnica de València se situa en el lloc número 13; al costat de la UPV, en el rànquing CWUR 2015 de les 1.000 millors universitats del món figuren 40 universitats espanyoles, cosa que col·loca el sistema espanyol universitari entre els millors.

La UPV, única tecnològica espanyola present en tots els rànquings de prestigi internacional

Els resultats obtinguts en aquest rànquing reforcen el lideratge de la UPV, única universitat tecnològica espanyola que apareix sense excepció en tots els principals rànquings internacionals (Xangai, QS, THE), independentment dels criteris que es valoren en cada cas i de la metodologia emprada per a valorar-los.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades