Erasmus+ 2015

La UPV, elit europea en mobilitat, aconsegueix més de dos milions d'euros de la UE per a intercanvis d'estudiants i personal en 2015-2016

[ 01/07/2015 ]
Erasmus+ 2015

La Universitat Politècnica de València (UPV), internacionalment reconeguda com una de les principals referències europees en mobilitat estudiantil, continua recollint ajudes i reconeixements a la seua excel·lent labor en aquest àmbit.

L'última, els més de dos milions d'euros que la Unió Europea (UE) ha decidit atorgar-li a través del programa Erasmus+ 2015, hereu directe des de l'1 de gener del 2014 de l'històric programa Erasmus, autèntic fenomen social i cultural nascut el 1987 per a fomentar els intercanvis estudiantils -al voltant de quatre milions d'alumnes a l'any- i que el 2004 va ser guardonat amb el Premi Príncep d'Astúries de Cooperació Internacional.

Més de 920.000 euros rebuts per la UPV per a 186 mobilitats només a països no membres del programa

L'èxit de la UPV es tradueix, per exemple, en la recepció de 921.571 euros de la convocatòria Erasmus+ 2015 -a través del Servei Español per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE)- per a la mobilitat de persones entre països membres i associats no pertanyents al programa. Aquesta quantitat és la segona més alta rebuda per una universitat espanyola per aquest concepte, únicament superada de la Universitat de Granada.

D'aquesta manera, la sol·licitud presentada per la UPV i aprovada per la UE permetrà gestionar durant el curs 2015-2016 un total de 186 mobilitats afegides amb 14 països no membres del programa Erasmus.

La resolució preveu un finançament de més de 735.000 euros per a costos de manutenció de les persones beneficiàries i de quasi 134.000 euros per a despeses de viatge. Ací cal afegir una partida de més de 52.000 euros que el SEPIE adjudica a la UPV en concepte de suport a l'organització i la gestió de les activitats.

A aquesta acció concreta de la convocatòria Erasmus+, s'han presentat 59 universitats espanyoles, algunes en consorcis. Del total, la resolució ha concedit finançament a 33 sol·licituds i ha rebutjat fins a 26 peticions. Les institucions beneficiades reben una mitjana de 300.000 euros per projecte, menys d'un terç de les ajudes obtingudes per la UPV gràcies a la seua labor dels anys precedents.

Martínez Rubio: "Ens permetrà estendre la nostra col·laboració amb universitats internacionalment reconegudes, i això beneficiarà estudiants i docents"

Juan Miguel Martínez, cap del Gabinet del Rector i responsable de la política d'internacionalització de la UPV, ha afirmat: "Estem molt satisfets. És la primera vegada que es llança aquesta acció per a mobilitats amb països de fora de la Unió Europea i els resultats són excel·lents".

"Aquesta iniciativa", prossegueix Martínez Rubio, "ens permetrà estendre la nostra col·laboració a través d'Erasmus+ amb universitats internacionalment reconegudes, i tant estudiants com docents se'n beneficiaran".

1.250.000 euros per a intercanvis amb els 28 països membres de la UE, més Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Macedònia i Turquia

A aquest finançament, cal sumar les ajudes rebudes per a desenvolupar intercanvis amb els països del mateix programa, és a dir, amb els 28 estats membres de la UE, més Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Macedònia i Turquia. En el cas de la UPV, la quantitat ascendeix a 1.250.320 euros. Sota aquest capítol, s'engloben les tradicionals beques Erasmus, ara reconvertides en mobilitats Erasmus+.

"Només en fons de la UE", ha assenyalat Martínez Rubio, "la UPV rebrà més dos milions d'euros, que destinarà en el curs 2015-2016 a afavorir l'intercanvi d'alumnes i personal amb universitats europees i de la resta del món. Tenim més programes de mobilitat -SICUE, PROMOE, APICID.- però, sens dubte, el programa Erasmus+ és el que més mobilitats involucra".

Gràcies a tots aquests programes d'intercanvi, en el curs 2014-2015, un total de 1.347 membres de la UPV s'han beneficiat d'una estada en una altra universitat. A ells, caldrà afegir el pròxim curs les 186 mobilitats extra aconseguides en aquesta primera edició de l'Erasmus+ amb associats.

La UPV, 6a en alumnes rebuts i 7a en alumnes enviats de les 4.500 universitats europees participants en el programa

La UPV, que a la fi del 2013 va rebre, de la mà de la Comissió Europea -a través de la seua Direcció General d'Educació i Cultura-, el tercer premi a l'Excel·lència Erasmus en reconeixement a la seua gestió de la mobilitat de personal (staff mobility), es troba des de fa anys instal·lada en l'elit internacional de l'intercanvi estudiantil.

Així, les últimes dades oficials fetes públiques per la Comissió Europea indiquen que la UPV és la sisena universitat europea (d'aproximadament 4.500 que participen en el programa) que més alumnes rep per curs (1.359) i la setena que més n'envia (1.305).

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%