Ecotrophelia 2015

Un equip d'estudiants i investigadors de la UPV guanya el certamen nacional d'aliments ecoinnovadors amb l'aperitiu Veggiebo

[ 24/04/2015 ]
Ecotrophelia 2015

Un equip d'estudiants i investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha guanyat el primer premi del certamen Ecotrophelia Espanya 2015 gràcies al seu innovador producte VeggieBo.

Es tracta d'una premescla en pols per a brioix de microalgues de molt fàcil preparació; cal tan sols un minut en el microones. Descrit pels propis creadors, Veggiebo és un "snack essencial, fàcil, ràpid d'elaborar i molt saludable".

La pròxima tardor, a Milà, representaran Espanya

VeggieBo ha sigut ideat per les alumnes del Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments de la UPV Wibke Barke, Bárbara Gascó, Irene Fernán Lara i Teresa Picó, juntament amb Andrea Fernández, de l'Escola d'Empresa.

Totes elles han treballat sota la coordinació dels professors i investigadors de la UPV Purificación García, Javier Martínez i Mª Jesús Pagán. Després del seu triomf en la fase nacional, l'equip de la UPV representarà Espanya en Ecotrophelia Europa 2015, que se celebrarà la pròxima tardor a Itàlia, en el marc de l'Expo de Milà.

El seu ingredient diferencial, natural i procedent del mar

"Veggiebo compleix les tendències actuals més importants per als consumidors, ja que és fàcil d'elaborar i transportar i, a més, molt sa. El seu ingredient diferencial és natural, procedent del mar, i les seues propietats funcionals no s'aconsegueixen de manera convencional", destaquen les seues creadores.

Segons apunta Purificación García, investigadora del grup CUINA de la UPV, és cada vegada major la demanda d'aliments funcionals que -a part de contenir l'energia i els nutrients necessaris per a seguir una dieta equilibrada- ajuden l'organisme a funcionar millor i contribueixen a reduir el risc de patir determinades malalties.

L'enorme potencial de les microalgues

Per la seua banda, Martínez Monzó assenyala que les microalgues "són, actualment, un dels nous aliments amb més potencial de mercat per les nombroses propietats que tenen. Així, VeggieBo ofereix una aportació extra d'elements beneficiosos que contribueixen a la prevenció del risc de patir malalties molt comunes a tota la població, com ara el colesterol i l'arteriosclerosi".

Entre les propietats de les microalgues, l'equip de la UPV afig que destaquen pel contingut en proteïnes d'alt valor biològic, com també per vitamines i minerals que ajuden a l'equilibri dels oligoelements, pigments antioxidants i àcids grassos omega 3, 6 i 9.

L'ITC, Food Deisgn i el forner valencià Jesús Machí, col·laboradors

El projecte, a més, compta amb la participació de l'Institut Tecnològic de Canàries (ITC), com a subministrador de les microalgues; Food Design (empresa derivada de la UPV) com a promotora de l'equip, i Jesús Machí (forn San Bartolomé), forner tradicional de València, qui ha oferit a l'equip de la UPV la seua valuosa experiència en el sector i la visió professional que els ha permès aconseguir el premi.

Per a cuinar a casa, a l'oficina o a la universitat

El producte desenvolupat per l'equip de la UPV es pot cuinar tant a casa com a l'oficina o a la universitat. "Només necessitem aigua, una cullera i un recipient per a barrejar VeggieBo. Una vegada tenim la massa homogènia, es fica en el microones i, en a penes un minut, tindrem llest el nostre innovador, saborós i saludable brioix", apunten les creadores.

Celibo, sense gluten, i SweetBo, la línia dolça de VeggieBo

A més del brioix, amb el preparat en pols VeggieBo es poden elaborar altres productes per a tots els gustos i tendències dels futurs compradors. Així, l'equip de la UPV ha desenvolupat també Celibo, un preparat en pols de brioix amb microalgues sense gluten, i SweetBo, la línia dolça del VeggieBo.

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO