El nostre condol més sincer

La Universitat Politènica de València lamenta profundament la defunció de Georgina Blanes, directora de l'EPSA, que li ret un sentit homenatge

[ 28/03/2015 ]
El nostre condol més sincer

La Universitat Politècnica de València (UPV) lamenta profundament la defunció de Georgina Blanes, directora de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA), ocorreguda el divendres 27.

Georgina Blanes Nadal va estudiar la titulació d'Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat Tèxtil, a l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial d'Alcoi i va ampliar els estudis a Terrassa on va cursar l'Enginyeria Industrial Tèxtil. Posteriorment es va doctorar en Enginyeria Industrial per la UPV.

Després d'un breu pas per l'empresa privada, Blanes es va incorporar a la UPV i va aconseguir la plaça de catedràtica d'escola universitària. Va ser la responsable de la unitat de Física Aplicada i va ocupar el càrrec de secretària del Centre de Tecnologies Físiques.

Durant molts anys, va estar lligada a la direcció de l'EPSA com a sotsdirectora d'Alumnat. Al juny de 2012, va ser nomenada directora, i es va convertir, d'aquesta manera, en la primera dona que ocupava aquest càrrec des de la fundació de l'EPSA a la fi de 1800.

Francisco Mora: "És una pèrdua molt sentida, en el sentit més ampli de la paraula"

El rector de la UPV, Francisco Mora, ha expressat la commoció de la comunitat universitària davant la dolorosa pèrdua: "És una pèrdua molt sentida, en el sentit més ampli de la paraula, una notícia molt, molt trista, perquè diem adéu a una gran professional, a una gran investigadora i, sobretot, a una gran persona".

"Més enllà del seu treball al campus d'Alcoi", ha afegit el màxim representant de la UPV, "els que hem tingut la fortuna de conviure amb ella hem vist que la paraula impossible no existia per a ella. Qualsevol repte, per més dificultats que comportara, el treia avant amb la seua energia desbordant. Era capaç d'arribar més enllà del que la lògica imposava. És una pèrdua molt, molt dolorosa".

L'EPSA li ret un sentit homenatge

En un acte carregat d'emotivitat, els membres de la comunitat universitària de l'EPSA, decidiren retre-li el dilluns un sentit homenatge. Així, passades les 12.30 hores, en una plaça Ferrándiz i Carbonell repleta, el director en funcions de l'EPSA, Juan Ignacio Torregrosa, va prendre la paraula per a llegir el comunicat següent:

"Ens reunim en aquesta plaça per a recordar la nostra companya, professora, directora i amiga Georgina Blanes Nadal.

En aquests dies tan tristos a tots ens dol tot perquè, encara que sabem que morim mil vegades en la mort dels altres, hi ha comiats que -per prematurs- multipliquen la pena d'aquells que quedem i ens fan sentir orfes i desvalguts, com absents d'aquest món.

No obstant això, el record de Georg, el seu exemple com a mare, filla, esposa, professional i amiga, ha de ser l'aliment de l'ànima, aquell consol al qual aferrar-se i que ens farà a tots superar aquest temps tan dur. Per a Georg, un dia ennuvolat no era rival per al seu temperament lluminós: que tampoc ho siga per a nosaltres.

Potser, com va quedar escrit fa segles, no hàgem de preparar-nos per a viure llargs anys, sinó per a viure'ls satisfactòriament, ja que viure llarg temps depèn del destí, mentre que viure satisfactòriament depèn de la nostra ànima, perquè la vida llarga ho és si és plena.

Els que la vau conèixer bé, sabeu que la nostra Georg va viure plenament i amb alegria, encara que el seu temps no ha sigut en absolut suficient, i la seua absència és i serà plorada per tots.

Per això, ara us demane que des d'aquesta plaça de la Universitat (a la qual tant volia) fem el que calga perquè el seu record i exemple bategue en nosaltres per sempre com un segon cor.

Oblidar és el verb més negatiu que hi ha. Georg, no t'oblidem ni t'oblidarem".

Després del comunicat, totes les persones allí presents guardaren dos minuts de silenci en memòria seua, amb els acords del cant dels ocells de fons.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%