2.000 alumnes a l'any

El Centre de Llengües de la UPV celebra el desè aniversari amb un seminari europeu per al reconeixement mutu de certificats

[ 25/03/2015 ]

El Centre de Llengües de la UPV (CDL-UPV), organisme intern de la institució universitària per a la promoció entre els membres de la seua comunitat -alumnes, PAS, PDI, Alumni.- del coneixement d'idiomes estrangers, així com de l'espanyol per als alumnes internacionals rebuts, celebra el seu desè aniversari.

Ho fa amb la celebració del seminari europeu Nous Reptes per als Centres de Llengües: cap al Reconeixement Mutu de Certificats, que té lloc del 25 al 27 de març a les mateixes instal·lacions del CDL de la UPV, situades a l'edifici 4P (al costat de l'accés N des de l'avinguda dels Tarongers) del campus de Vera (València).

L'obertura oficial de la trobada, el dijous 26, amb la presència de Gillian Mansfield

L'obertura oficial de la trobada tindrà lloc el dijous 26 de març, a les 15.30 h, i precedirà una sessió plenària que, a partir de les 17.30 h, dirigirà Gillian Mansfield, presidenta de CERCLES (Associació Europea de Centres de Llengües), i a la conclusió de la qual tindrà lloc una actuació musical.

"Un servei pioner i exclusiu per a la UPV"

Cristina Pérez Guillot, directora del CDL de la UPV, considera "molt positiu" el balanç d'aquests deu anys: "Començàrem sent molt pocs i ara tenim pràcticament 2.000 alumnes a l'any. En el seu moment, vam ser un servei pioner, creat exclusivament per als membres de la comunitat universitària, i el nostre creixement ha sigut exponencial".

Gràcies a aquest servei "el nivell d'idiomes a la UPV ha pujat molt, tal com testifiquen els mateixos indicadors. Així, hem passat d'un o dos grups de nivell B2 d'anglès als 10-12 de l'actualitat".

El multilingüisme com a factor diferencial

Malgrat que l'anglès "segueix sent, de bon tros, l'idioma més demandat", el CDL de la UPV defensa "el multilingüisme com a factor diferencial, perquè al final, tothom tindrà l'anglès, i aquest segon idioma serà l'element distintiu".

Cursos quadrimestrals, específics, anuals, intensius orals i, fins i tot, els dissabtes

L'oferta del CDL de la UPV és molt àmplia, tal com indica Pérez Guillot: "Per norma general, els cursos són quadrimestrals, que són els que millor s'adapten a la major part de les persones interessades. No obstant això, fa un parell d'anys que provem amb els anuals i també estan funcionant bé".

"A més", prossegueix la directora del CDL de la UPV, "també fem cursos específics i intensius orals d'estiu, per a complementar en termes de reforç i superar la parada estival. Fins i tot, tenim també cursos els dissabtes".

Molt més que un centre d'impartició de cursos

Però el CDL de la UPV és molt més que un centre d'impartició de cursos. És centre examinador d'espanyol de l'Institut Cervantes, i també ho és de "Cambridge, la Cambra de Comerç de París o el TOFEL, a més de disposar del seu propi certificat de competència, reconegut per la CRUE i la Generalitat Valenciana".

Meeting Point i American Space

A més, el CDL de la UPV organitza múltiples activitats culturals i acull tant el Meeting Point com l'American Space. "El Meeting Point, com el seu nom indica, és un punt de trobada per a la gent, sense que necessàriament siguen membres del CDL de la UPV. Ens ha servit per a aprofitar el filó dels Erasmus per a practicar el multilingüisme".

D'altra banda, "l'American Space va ser una aposta que vam realitzar i que vam aconseguir. Aconseguírem ser, a més, el primer a Espanya, al qual ara se n'ha sumat un segon a Madrid. Està obert a la societat en general i ens ve molt bé per a conèixer l'oferta nord-americana cultural, acadèmica i de beques".

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%