Cinc grans reptes

El Consell de Govern aprova el nou Pla estratègic de la UPV 2015-2020, que guiarà el treball de tots els nivells de la institució

[ 05/03/2015 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha aprovat avui en el seu Consell de Govern el nou Pla estratègic de la institució, que en marcarà les línies d'actuació durant el període 2015-2020. Aquest document, que concreta i planifica els projectes que es pretén desenvolupar al llarg dels pròxims sis anys, guiarà el treball en tots els nivells de l'organització, des del govern de la UPV fins a les unitats administratives.

En la presentació del text, el rector Francisco Mora ha definit el nou Pla estratègic com "ambiciós però realista. Està fermament basat en el desenvolupament del pla anterior, que es va perllongar del 2007 al 2014, però en corregeix les hipòtesis de treball, que van quedar superades per la conjuntura econòmica. Som conscients de què és el que ha funcionat en el passat, i per aquest motiu, construïm aquest nou Pla amb només cinc reptes, molt clars i de gran transcendència."

Els cinc reptes del nou Pla

Així, la UPV es planteja "ser un referent en formació de qualitat, orientada a les necessitats de la societat (1); desenvolupar una recerca rellevant i d'impacte (2), i transferir-ne els resultats a nivell nacional i internacional (3)." A més, la UPV també vol "ser considerada com un aliat estratègic per universitats, empreses i institucions a nivell global (4) i destacar pels seus compromisos en matèria de responsabilitat social com a universitat pública (5)."

Models de gestió per competències, gestió eficient i accés obert a la recerca

Entre els 21 projectes concrets que detalla aquest document, figuren com alguns dels principals "avançar en models de formació centrats en les competències", "fer més eficients els processos de transferència de resultats a les empreses" o "donar visibilitat als resultats docents i de recerca, amb formats que hi permeten l'accés obert sense restriccions tècniques, lingüístiques, geogràfiques ni de cap altra mena."

A més, la UPV aposta també a curt i mitjà termini per la "captació de fons aportats per empreses i institucions a través del mecenatge" i per la transparència - "la UPV serà una organització que coneix els costos dels serveis que presta i que disposa d'un sistema d'avaluació de l'exercici de tot el seu personal".

Inclou una revisió anual per a adaptar-se a les noves situacions futures

Una altra de les novetats del Pla estratègic de la UPV 2015-2020 serà la revisió anual. Com ha explicat el rector, "hem après del pla anterior, que solament preveia una revisió en set anys. Va passar massa temps sense que s'actualitzara. Per aquest motiu, en aquesta ocasió s'ha decidit fer-ne un seguiment anual, amb una exposició pública dels avanços que permeta, si cal, introduir-hi modificacions".

El Pla l'ha coordinat el Vicerectorat d'Assumptes Econòmics i Planificació, i per elaborar-lo han treballat conjuntament l'equip de govern i una comissió formada per 26 persones. En la redacció del Pla hi han participat tant la comunitat universitària com la societat en general, a través de nombrosos comentaris i suggeriments que s'han analitzat i valorat, i que en diversos casos han donat origen a idees integrades en el nou marc d'actuació de la UPV durant els pròxims sis anys.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades