Compromís social

La comunitat universitària de la UPV dóna en una setmana més de 650 kg de productes per al Banc d'Aliments de València

[ 24/02/2015 ]

"A València hi ha xiquets que passen fam. No hi ha dia que no ens trobem una història personal extrema. Per això estem tan agraïts a tots els qui col·laboren per canviar aquesta situació." Són paraules de Jaime Serra, president del Banc d'Aliments de València, que ha acudit a la Universitat Politècnica de València (UPV) juntament amb diversos voluntaris de l'ONG per recollir i distribuir els més de 650 quilograms d'arròs, pasta, farina, sucre, conserves, oli, cacau soluble, galetes, llet, potets i articles d'higiene per als més menuts que han donat solidàriament els membres de la comunitat universitària UPV en una setmana.

Amb aquesta crida, ja són una desena les que ha fet la UPV entre els seus membres des del començament de la crisi. La primera campanya es va dur a terme al desembre del 2009, a proposta de la Delegació d'Alumnes. Llavors es van recollir prop de 150 kg d'aliments. Sis anys més tard, la iniciativa es repeteix, almenys, dues vegades per curs, i cada vegada amb millors resultats.

Pròxima cita solidària, a l'abril

La vicerectora de Responsabilitat Social i Cooperació de la UPV, Rosa Puchades, ha anunciat que "la pròxima gran recol·lecta d'aliments en el campus està prevista per a la segona quinzena del mes d'abril i, entre uns altres, l'objectiu serà reunir mantes i tot tipus de roba d'abric de cara al següent hivern. Per a aqueixa ocasió, tornarem a comptar amb la col·laboració dels voluntaris".

Puchades ha recordat que, "al novembre del 2013, la UPV va signar un conveni amb el Banc d'Aliments a partir del qual es va crear una borsa de voluntariat social a fi que alumnes, titulats i personal universitari pogueren inscriure's en les diferents campanyes que l'ONG valenciana du a terme no solament al campus, sinó també fora de la Universitat, en centres comercials o grans superfícies."

Acció global

En l'acte de recollida, Jaime Serra s'ha mostrat agraït: "Estem molt contents amb les persones de la UPV. Tant per la recollida d'aliments, que és molt necessària i fa molta falta, com pel treball, la dedicació i el respecte dels voluntaris que participen en les diferents campanyes solidàries, així com per l'acció global realitzada al llarg de tot l'any."

Creat al juliol del 2009, el Banc d'Aliments de València té en l'actualitat un equip de prop de 50 persones que s'encarreguen de programar les recollides, processar els productes en funció de la caducitat i preparar els lliuraments als centres d'acolliment, els menjadors socials, les parròquies i tota mena d'associacions benèfiques. El finançament prové de subvencions de les administracions públiques, d'aportacions d'empreses privades, i de la solidaritat de persones anònimes.

Una universitat compromesa socialment

A més de les campanyes d'aliments, la UPV programa diverses iniciatives solidàries al llarg de tot l'any, que van des de recollides de taps de plàstic destinats a les associacions de malalties rares fins a donacions de joguets, llibres i material escolar per a famílies desfavorides, i col·lectes per a diferents causes.

La UPV col·labora amb entitats com són, entre d'altres, la Creu Roja de València, la Federació Espanyola de Malalties Rares, l'ONG Mano Amiga, el Proyecto Vivir, l'Associació Social Barri de la Coma, la Casa Gran, el Centre d'Obra Social Barri de Torrefiel, l'Associació d'Unió de Pobles Solidaris, l'Associació Xaloc Russafa, Misión Urbana, la Casa Cuna Santa Isabel, l'Associació Valvanera, l'Associació Alanna, la Fundació Soñar Despierto, la Fundació Dasyc, el Col·legi Santiago Apóstol i l'Església Evangèlica del barri d'Orriols, a través del Centre Islàmic de València.

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local