Sinergia internacional

La UPV i la UCB -la millor universitat pública del món- exploren noves aliances en projectes de recerca i mobilitat dels seus investigadors

[ 09/12/2014 ]

En el marc de la seua ferma intenció de potenciar la internacionalització de l'R+D+I, la Universitat Politècnica de València (UPV) treballa en el desenvolupament de nous projectes conjunts amb la Universitat de Califòrnia Berkeley (UCB), segons els principals rànquings internacionals, la millor universitat pública del món.

Ambdues institucions, que mantenen una col·laboració a través dels seus investigadors des de fa més de 15 anys i van signar un conveni bilateral el 2013, en reforçaran ara la interacció amb l'engegada de noves iniciatives a escala institucional aprofitant les oportunitats de finançament existents tant als Estats Units com a Europa.

L'objectiu, millorar

José Esteban Capilla, vicerector d'Investigació, Innovació i Transferència de la UPV, ho explica així: "Volem potenciar els llaços que ja existeixen entre els nostres investigadors i els d'una universitat tan prestigiosa com la de Califòrnia Berkeley. Fa ja molts anys que col·laborem, però el nostre objectiu és anar per bé. La nostra intenció és explorar noves línies de recerca i programes d'intercanvi per a treballar conjuntament, potenciant les col·laboracions que ja tenim en marxa".

La primera de les accions dutes a terme en aquesta línia va ser la celebració, el passat 18 de novembre, d'un seminari sobre gestió de projectes d'investigació, que va tenir lloc a les instal·lacions de la UCB, presidit de manera conjunta pel vicerector associat de Recerca de la universitat nord-americana, Robert Price, i el mateix José Esteban Capilla.

Investigadors i autoritats acadèmiques de la UCB, interessats a participar en Horitzó 2020 sota el guiatge de la UPV

Hi van intervenir, a més de diversos investigadors, diverses autoritats acadèmiques de la universitat californiana. Tots van mostrar interès davant la possibilitat de participar com a socis de projectes de recerca europeus dins del Programa Horitzó 2020, sota el guiatge de la UPV, a més d'accedir conjuntament a altres programes de mobilitat.

A més, durant el seminari, els investigadors de la UPV van mostrar els resultats de diferents projectes ja desenvolupats de manera conjunta amb els seus homòlegs nord-americans.

Presentació de resultats en recerques sobre robòtica i reducció de radiacions ionitzants en tractaments mèdics, entre altres

Gumersindo Verdú, investigador de l'Institut de Seguretat Industrial, Radiofísica i Mediambiental de la UPV, va mostrar, entre altres, els últims avanços aconseguits en una línia de treball l'objectiu final de la qual és reduir les dosis impartides per les radiacions ionitzants en tractaments mèdics (medicina nuclear, radiodiagnòstic, radioteràpia, braquiteràpia, etc.).

Per la seua banda, Josep Tornero, director de l'Institut de Disseny i Fabricació de la UPV, va explicar la col·laboració d'aquest amb el grup del professor Masayoshi Tomizuka en el desenvolupament de projectes sobre robòtica, control i visió.

En aquest àmbit, la UPV i la UCB treballaran durant el 2015 en nous projectes de visió per al guiatge de robots, centrant el seu treball en el desenvolupament d'aplicacions per a la indústria de l'automòbil.

Per part de la UPV, la trobada va comptar també amb la intervenció de Carlos Ripoll, director del Campus d'Excel·lència Internacional a la UPV, i de Jaime Gómez, investigador de l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i Medi ambient i exvicerector d'aquesta institució, qui també va participar en un debat sobre l'enfocament institucional per a potenciar la col·laboració UPV-UCB.

Conclusions

"Entre altres conclusions ", indica Capilla, "va quedar palesa la intensitat de la col·laboració ja existent entre la UCB i la UPV; les possibilitats per a llançar iniciatives conjuntes que afavorisquen la mobilitat dels nostres investigadors basades en els marcs finançadors existents a Europa, i el compromís institucional de pròximes accions per a donar suport a la sinergia entre tots dos grups d'investigadors".

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord