Arquimedes 2014

Tres estudiants de la Universitat Politècnica de València, premiats en el Certamen Universitari d'Introducció a la Recerca Científica

[ 26/11/2014 ]

Úrsula Pérez, Mª. Desamparados Blázquez i Álvaro Conejero, tres joves que desenvolupen la seua recerca i formació científica a la Universitat Politècnica de València (UPV), han sigut guardonats en el Certamen Universitari d'Introducció a la Recerca Científica Arquimedes 2014.

Úrsula Pérez ha aconseguit un segon premi -dotat amb 4.000 euros- pels seus estudis per a la detecció de metàstasis cerebrals, mentre que Mª. Desamparados Blázquez i Álvaro Conejero han aconseguit sengles accèssits -dotats amb 2.000 euros de premi cadascun- pels seus treballs per a predir l'orientació exportadora de les empreses i pel seu projecte per a la regeneració neural guiada, respectivament.

Detecció de metàstasis cerebrals correlacionant plantilles tridimensionals amb imatges de ressonàncies magnètiques

David Moratal, investigador del Centre de Biomaterials i Enginyeria Tissular (CBIT-UPV), i Estanislao Arana Fernández De Moya, de la Fundació Institut Valencià d'Oncologia, han sigut els encarregats de dirigir el projecte d'Úrsula Pérez.

En aquest es desenvolupa un algorisme que permet la detecció automàtica de metàstasis cerebrals a partir d'una correlació encreuada de plantilles tridimensionals d'aparença tumoral i imatges de ressonàncies magnètiques.

Indicadors de l'orientació exportadora de les empreses a partir dels seus llocs webs corporatius

D'altra banda, Mª. Desemparados Blázquez ha desenvolupat el seu estudi tenint en compte que disposar d'indicadors econòmics actualitzats de forma senzilla contribueix a planificar i dirigir les polítiques econòmiques amb eficàcia.

Partint d'aquesta anàlisi, ha presentat en el seu treball la construcció d'una sèrie d'indicadors sobre l'orientació exportadora de les empreses a partir de l'anàlisi automàtica dels seus llocs web corporatius. El seu projecte l'ha dirigit Josep Doménech, del Grup de Recerca d'Economia Internacional i Desenvolupament de la UPV.

Regeneració neural guiada

Finalment, Álvaro Conejero, actual doctorand al CBIT-UPV, ha presentat en el seu estudi nous sistemes per a la regeneració neural guiada, consistents en un esquelet elastomèric amb microporus tubulars farcits d'un gel que hi millora la supervivència cel·lular. El projecte l'han tutoritzat dos investigadors del CBIT-UPV: Manuel Monleón i Ana Vallés.

291 projectes admesos en la present edició d'un certamen creat l'any 2002

El Certamen Universitari Arquimedes d'Introducció a la Recerca Científica l'organitza la Direcció General de Política Universitària del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport des del 2002, i deriva en la concessió de subvencions públiques per fomentar la combinació de la docència i la recerca als centres universitaris i afavorir la incorporació a l'àmbit investigador dels joves estudiants, atorgant premis a projectes originals de recerca científica i tecnològica realitzats per aquests.

El certamen premia també la implicació dels cossos docents i investigadors en la tutela dels estudiants que s'incorporen a les tasques de recerca, i especialment aquelles idees sorgides de l'estudi profund de matèries escollides pels alumnes. En la present edició s'han admès 291 sol·licituds, 156 de les quals pertanyien a estudiants de màster i 135, a alumnes de grau.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras