La ciència elogia Avel·lí Corma

Membres del seu equip i col·legues d'altres universitats... químics de tot el món lloen sense rubor el treball d'Avel·lí Corma

[ 23/10/2014 ]

Elogis i compliments en set idiomes diferents: en valencià, castellà, anglès, francès, alemany, holandès i romanès. Els afalacs que mereix el treball que desenvolupa Avel·lí Corma a l'Institut de Tecnologia Química no coneixen fronteres. A continuació, es recullen algunes de les opinions que, en els últims anys, han manifestat els investigadors del seu mateix camp.

Hermenegildo García, ITQ

"Avel·lí Corma ha sabut combinar la recerca bàsica de qualitat amb l'aplicació dels coneixements a la indústria, cosa extremadament difícil. D'una banda, ha estat continuadament entre els 10 químics més citats del món i, d'una altra, ha realitzat contractes d'R+D amb grans empreses per quantitats colossals. Això té molt de mèrit".

Vicente Fornés, ITQ

"En l'actualitat, Avel·lí Corma és el major expert mundial en zeolites. A més, és una persona extraordinària: té temps de participar en òrgans consultius nacionals i internacionals i, fins i tot, d'impartir xarrades al col·legi públic de la seua ciutat".

Pío Beltrán, CSIC

"Em sent orgullós que Avel·lí Corma haja sigut distingit amb el Premi Príncep d'Astúries, però em sent encara més orgullós que, malgrat els obstacles i les dificultats que comporta l'acompliment de la professió científica en aquests temps, Avel·lí continue desenvolupant l'activitat a València. Estic segur que continuarà donant-nos sorpreses en el futur. Fins i tot, per què no?, el Nobel".

Rosa María Martín, UNED

"A tots ens sorprèn la facilitat amb què Avel·lí Corma transmet les idees, l'entusiasme amb què ho fa, l'interès que mostra en qualsevol recerca, i la profunditat de les preguntes i els comentaris que fa. Totes les persones interessades en l'estudi de la catàlisi, a escala mundial, tenim un deute permanent amb ell".

Miguel Yus, Universitat d'Alacant

"El doctor Corma és el químic espanyol més brillant de tots els temps, i l'únic amb possibilitats de viatjar un mes de desembre a Estocolm convidat per l'Acadèmia Sueca de les Ciències per a rebre un premi. Una característica curiosa d'Avel·lí és la imaginació tridimensional tan increïble que té. Quan se'l sent donar una conferència, sembla que habita a l'interior d'una zeolita".

Manfred Reetz, Institut Max Planck

"Si algú proposa Avel·lí Corma per al Premi Nobel, que m'ho faça saber, perquè donaré suport amb entusiasme a la proposta".

Freek Kapteijn, Delft University of Technology

"És molt difícil explicar amb detall el profund significat dels assoliments del professor Corma. Pel seu treball i per la seua personalitat, Avel·lí Corma -un dels científics més eminents del nostre temps i un home encantador- és un exemple per a les generacions futures" .

Tom Woo, Universitat d'Ottawa

"El professor Avel·lí Corma és un científic de fama mundial. Pertany als consells editorials de les revistes més prestigioses del sector. Compta amb una trajectòria envejable i unes magnífiques relacions amb la indústria".

Gérard Férey, Institut Lavoisier

"El professor Corma és un dels científics que, en els últims 20 anys, més han contribuït a l'immens progrés dels materials sòlids per a la catàlisi heterogènia, tant en l'àmbit de la teoria com ara en el de les aplicacions. Els seus treballs són pioners i suposen una contribució excepcional a la resolució de problemes d'economia energètica i de protecció del medi ambient. Per això diem que l'obra d'Avel·lí Corma és útil alhora a la ciència, a l'economia i a la societat".

Galen D. Stucky, Universitat de Califòrnia, Premi Príncep d'Astúries de Recerca Científica i Tècnica 2014

"Certament, el professor Corma és capdavanter en l'estudi de zeolites. Els meus alumnes i jo hem col·laborat amb ell en algunes ocasions i els treballs que ha realitzat en aquest camp en els últims anys ens han ajudat molt en les nostres recerques. És molt emocionant el que s'està fent a Espanya en alguns àmbits".

Mark I. Davis, Caltech, Premi Príncep d'Astúries de Recerca Científica i Tècnica 2014

"En l'àrea de les zeolites i els estudis moleculars, el programa que Avel·lí Corma duu a terme a València és, sense discussió, el millor del món".

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local